Food Formule Event 2019
  • Home
  • Sprekers
  • Informatie
  • Food Formule Jaarboek
  • Locatie
Food Formule Event 2019
Food Formule Event 2019
  • Home
  • Sprekers
  • Informatie
  • Food Formule Jaarboek
  • Locatie

Sprekers


Olaf de Boer - Jumbo
Interactieve sessie met Jumbo topman Olaf de Boer

Olaf de Boer is als executive director buying & merchandising eindverantwoordelijk voor het assortimentsbeleid en de merchandising binnen Jumbo. Hij gaat in op de manier waarop Jumbo omgaat met assortiment, innovatie en merken. Hij doet dit vanuit de functie voor de verschillende formule-uitingen zoals de supermarkt, de foodmarkt en Jumbo city. Olaf de Boer maakt voor Jumbo carrière bij onder andere Ahold en Metro Duitsland. De Boer heeft ervaring met ‘bricks en clicks’ en ook veel affiniteit met ‘tech’. Hij heeft gewerkt in landen als Thailand, Singapore, Oostenrijk, Oekraïne en Duitsland. Olaf de Boer tekent voor een interactieve sessie met de zaal waarbij deelnemers hem direct vragen kunnen stellen of vragen kunnen indienen.



Jeffrey Jansen  - Bakker Bart
De praktijk aan het woord


Jeffrey Janssen is voormalig strategie directeur formules bij Jumbo en werkt inmiddels als commercieel directeur voor Bakker Bart. Als strategie directeur formules is Jeffrey Jansen onder meer verantwoordelijk geweest voor de introductie van La Place als premium huismerk voor Jumbo supermarkten.


Derk Remmelink - Category & Trade company
Formules lezen & begrijpen


Derk Remmelink is partner bij Category&Trade company, is ontwikkelaar van retail concepten en verbetert bestaande concepten. Het Food Formule Event is een gezamenlijk project van de redacties van Distrifood & Foodmagazine en de Category & Trade Company (CTC).

Beide partijen zijn ervan overtuigd dat supermarkten en hun toeleveranciers alleen relevant zijn als zij keuzes maken. Niet kiezen is verliezen! Beleving speelt een centrale rol. CTC wil daarin de gids naar formulemanagement zijn voor retailers en de gids naar category management voor toeleveranciers. CTC weet daarbij als geen ander wat daarbij werkt en helpt implementeren op basis van praktijkervaring.



Theo Toering - Bamboo Brands
Business case uit het foodretail kanaal


Theo Toering was ooit verantwoordelijk voor de introductie van het zoutjesmerk Chio in Nederland en won daarmee maar liefst 7 introductieprijzen, waaronder de Gouden Wheel of Retail. Hij is marketeer pur sang en weet strategie en operatie rondom merkbouwen en innovaties goed aan elkaar te verbinden.



Christiaan Rikkers - JDV
Een doorkijk naar internationale foodretail formule


Christiaan Rikkers is van huis uit interieur architect maar houdt zich al sinds 1987 bezig met het ontwerpen en inrichten van winkels. Sinds 2002 geeft hij leiding aan JosDeVries The Retail Company. In die hoedanigheid ontwikkelde hij formules voor onder andere Edeka en Rewe, Migros, Ipercoop, Colruyt en DelHaize. Hij laat zien wat trends als online winkelen, verstedelijking, veranderende consumentenbehoeftes op de winkelvloer terugkomen. Rikkers: ‘Ook retailers moeten hun merk relevant houden door beleving en story-telling op de winkelvloer.’ Rikkers’verhaal is onmisbaar voor toeleveranciers om de winkel te snappen.

Bureau JDV is sinds de oprichting actief in meer dan dertig landen en vier continenten, heeft meerdere Europese vestigingen en er zijn meer dan vijftig ontwerpers, architecten en marketeers werkzaam.


Joeri van Rens - Marshoek
De cijfers achter de formules

Joeri van Rens werkt sinds 2015 als retail consultant bij Marshoek. Joeri is academisch afgestudeerd econoom en heeft zijn achtergrond in economisch onderzoek. Daarnaast beschikt hij over gedegen retail ervaring vanuit de business, maar ook category management en bedrijfseconomisch vanuit de franchisegever. Zijn missie binnen Marshoek is het optimaliseren van retailexploitaties door onderzoek naar kansen en bedreigingen en hier adequaat op in te spelen. Daarmee gelooft hij in de synergie en kan de hele keten worden versterkt. 


Ruth Linders - Jan Linders
Het voordeel van het Zuiden

Als klein kind trekt Jan Linders samen met zijn vader met paard en wagen door Gennep om melk te venten. In 1963 begint hij de eerste echte supermarkt van de regio in Gennep. Vandaag is Jan Linders een supermarktketen met 60 vestigingen, van Arnhem tot Maastricht.
Ruth Linders studeerde aan de universiteit van Tilburg en deed ervaring op in verschillende functies binnen de supermarkten van haar grootvader, maar ook bij Boost en Mars. Inmiddels trekt ze de kar op het gebied van Formule Management bij Jan Linders en deelt ze graag haar ervaringen.


Eric Harmsen - GfK
Een dwarsdoorsnede van het formulelandschap

Eric Harmsen is Retail Shopper Consultant bij GfK. In zijn rol adviseert hij Retail organisaties onder andere op basis van inzichten uit het GfK Consumentenpanel. Eric heeft voor zijn rol bij GfK meer dan 25 jaar FMCG ervaring opgedaan in diverse rollen bij fabrikanten en Nielsen waarbij hij altijd met retailers heeft gewerkt.


Peter Garstenveld - Distrifood & Foodmagazine
Een dwarsdoorsnede van het formulelandschap
 

Peter Garstenveld is hoofdredacteur bij Disitrifood en Foodmagazine. 

‘De tijd dat één A-merk of één leverancier met één propositie succes had ligt achter ons. Supermarkten schreeuwen om goede ideeën afgestemd op hun formule én vaak ook lokale markt. Wij zijn met Foodmagazine en Distrifood dagelijks bezig daar inzicht in te geven. Leuk om dat nu ook eens live te doen.’

Food Formule Event 2019

Food Formule Event 2019Registratiewebsite voor Food Formule Event 2019

Dominique van den Akkerinschrijven@vakmedianet.nl

Dominique van den Akkerinschrijven@vakmedianet.nlhttps://www.aanmelder.nl/112213

2019-11-26

2019-11-26

OfflineEventAttendanceMode

EventScheduled

Food Formule Event 2019Food Formule Event 20190.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z

Nog niet bekendNog niet bekend

Een event van

 
 

 

In samenwerking met

 
 

 

Locatie

De Woonindustrie
Symfonielaan 1
3438 EW Nieuwegein

Partner worden?

Neem contact op met:
Jacco Freriksen
Tel: 06 10 20 35 55
jaccofreriksen@vakmedianet.nl
 

Contact

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Tineke Zwaan via tinekezwaan@vakmedianet.nl.

 

Vakmedianet. Auteursrecht voorbehouden.
Op gebruik van deze site zijn de volgende voorwaarden van toepassing: Gebruiksvoorwaarden, Disclaimer en Privacy Statement
Vakmedianet logo
Privacywaarborg logo