PROGRAMMA
Intake
Tijdens een persoonlijke telefonische intake zullen uw verwachtingen worden geïnventariseerd zodat het programma zo goed mogelijk kan worden afgestemd worden op uw ontwikkelingsvragen. Tevens wordt in dit gesprek de eerste aanzet tot ontwikkeling in gang gezet. U wordt uitgenodigd uw eigen project op te zetten in uw eigen organisatie en daarmee in de loop van de masterclass aan de slag te gaan.
Hoofddocenten
Naast de gastsprekers die het programma versterken wordt u deze masterclass inhoudelijk begeleid door Maarten Bos en Jeroen Frerichs (Hotel Management School Maastricht). Hun bijdragen aan dit programma vormen de rode draad in de ontwikkeling van Gastvrij Leiderschap. Zij leggen verbanden tussen sprekers onderling en tussen de inhoud van de gastsprekers en de betekenis daarvan voor uw eigen organisatie. Stap voor stap en met de context van uw eigen project leiden zij u langs praktische zaken als het meekrijgen van medewerkers in de ontwikkeling van gastvrijheid, de borging en het meten van gastvrijheid, klantervaring en het vormgeven van een gastvrijheidscultuur. Zij zien erop toe dat al uw vragen rondom gastvrij leiderschap en de ontwikkeling van een klantgerichte fm-organisatie worden beantwoord.
Dag 1: Mindset verandering rondom Hospitality
10 december, Hotel Management School Maastricht
Deze dag biedt volop inspiratie voor het leiden van het facilitair bedrijf leiden vanuit de bedoeling en de vorming van een echte gastvrijheidscultuur.
Na de kennismaking, het delen van ervaringen en het verkennen van het werkveld presenteren Maarten en Jeroen actuele ontwikkelingen en concepten rond Hospitality. Vanuit het principe van onconventioneel denken kijken we naar uw organisatie, om de inzichten vervolgens te vertalen naar uw eigen ontwikkelproject, waarmee u deze ochtend meteen aan de slag gaat.
Gastvrij leiderschap bij IKEA
Denise Schrama, Shop Experience Manager
Wat zijn de uitdagingen van een leidinggevende bij IKEA en hoe krijg je een voornamelijk proces gedreven organisatie mee, terwijl je relevant moet blijven in tijden van snel veranderende klantverwachtingen?
Mindsetverandering
Marjanke Edeling, ArbingerNL
Mindsetverandering is één van de nieuwste sleutels in verandermanagement. Veel veranderingen zijn van tijdelijke aard omdat mensen gemakkelijk terugvallen in ‘oud gedrag’. Mindsetverandering zorgt voor duurzame ontwikkeling en voor de borging van verandering in het gedrag van uw medewerkers. U krijgt deze avond de handvatten om mindsetverandering te gebruiken voor duurzame gastvrijheidsontwikkeling in de facilitaire context van uw eigen organisatie.
Dag 2: Duurzaam veranderen en ontwikkelen van fm-organisatie
11 december 2020, Hotel Management School Maastricht
Het programma van deze dag richt zicht op een praktijkgerichte aanpak van verandering en het managen van klantervaring en verwachtingen. Naast de sessies van gastsprekers gaat u deze dag ook de projectplannen afronden en intervisie-duo's formeren.
Ontwikkelen van een gastvrije fm-organisatie
Robbert Godschalk, Facilitair manager Bernhoven ziekenhuis
Vanuit de praktijk vertelt Robbert hoe hij zijn organisatie heeft geleid naar de optimale ondersteuning van mensgerichte zorg en hospitality in het Bernhoven Ziekenhuis. Hij legt ook relaties naar zijn vorige werkgever, Rabobank.
Praktijkgericht Verandermanagement
Elzbeth Wermer Docent Zuyd Hogeschool
Veranderingen doorvoeren kan soms lastig zijn. Bestaande patronen inde organisatie zijn vaak weerbarstig. Elzbeth Wermer spreekt over veranderen én borgen, over duurzame ontwikkeling van een gastvrijheidscultuur en het meenemen van medewerkers in de ontwikkeling.
Dag 3: Gastvrij leidinggeven aan de ontwikkeling van uw fm-organisatie
12 januari 2021, Rabobank Utrecht
De elementen van leiderschap die nodig zijn om de uitdagingen in de ontwikkeling van hospitality binnen de facilitaire context het hoofd te bieden staan deze dag centraal. Naast de sessies van gastsprekers gaan de deelnemers ook hun projectstatus ‘pitchen’ en ontvangen zij doelgerichte feedback van collega’s.
Rabobank Businesscase
Sandra Detmers, Manager Facilities bij Rabobank Utrecht
Introductie op deze locatie. Businesscase van het facilitair bedrijf bij de Rabobank (gluren bij de buren). Hoe geeft de Rabobank invulling aan de gastvrijheidsontwikkeling in het facilitair bedrijf? Wat kunnen we leren van hun praktijk die qua omvang en complexiteit betekenisvol is?
The Greenhouse
Ernest van der Voort
Deze sessie vindt plaats in The Greenhouse, het circulaire restaurant van Rabobank.
Ernest vertelt op inspirerende wijze over circulariteit en over gastvrijheid tot in de kleinste details, en raakt daarmee actuele thema’s voor u als facilitair manager.
Dag 4: Geïnspireerd leiderschap voor u als facility manager
11 februari 2021, Kloosterhotel Zin, Vught
Leiding geven op een manier die inspirerend werkt, dat is waar het deze dag om draait.
Daarnaast is er deze dag ruimte om - naar de behoefte van de deelnemers – aandacht te geven aan specifieke onderwerpen en vragen. Deze worden in de loop van het gehele programma geïnventariseerd.
Maarten en Jeroen ronden het programma af met een heldere samenvatting en de uitreiking van de certificaten.
Business case Kloosterhotel ZIN
Gerie Ten Cate, directeur Kloosterhotel ZIN en Zin in Werk
De business case van Gerie ten Cate gaat over de vraag hoe je een gastvrije facilitaire organisatie ontwikkelt die geworteld is in 175 jaar traditie én aansluit bij de wereld van vandaag en morgen. Hij bespreekt zijn dilemma’s en de manier waarop hij leiding geeft aan het ontwikkelproces.
Deze sessie sluiten we af met een rondleiding door het Kloosterhotel.
Word een HELD
Bas Kodden
Bas kodden bespreekt op inspirerende wijze hoe u uw persoonlijk leiderschap ontwikkelt ten behoeve van de ontwikkeling in uw facilitaire organisatie. Hij geeft praktische handvatten om een HELD te worden: een Hoog Energieke Leidingnemende Doener, en daarmee de bron van bezieling te zijn en op een bevlogen manier de transformatie van uw organisatie in gang te zetten door echt te doen. Daarmee creëert u meer plezier in uw werk, betere prestaties en grotere kans op succes.
Facto Masterclass Facilitair Leiderschap
Registratiewebsite voor Facto Masterclass Facilitair LeiderschapFacto Masterclass Facilitair Leiderschapmoniquevanderhorst@vakmedianet.nl
Facto Masterclass Facilitair Leiderschapmoniquevanderhorst@vakmedianet.nlhttps://gastvrijleiderschap.facto.nl/inschrijven
2020-12-10
2021-02-11
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
Facto Masterclass Facilitair LeiderschapFacto Masterclass Facilitair Leiderschap0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
Nog niet bekendNog niet bekend