Informatie training

De marketing training wordt gegeven door doorgewinterde marketeer Ruth Giebels. De training bestaat uit drie onderdelen:

1. Op dinsdag 12 april (09.30 - 14.30 uur) beginnen we met een intensieve werksessie. Onder leiding van Ruth Giebels gaan we samen met jullie aan de slag met vier vragen:

  • Wat is je DNA, waarin onderscheid je je als festival?
  • Waar wil je over drie jaar staan, waar droom je van?
  • Voor wie wil je dat gaan doen?
  • Wat zijn je sterke kanten en wat zijn je minder sterke kanten?

Die sessie en nog een stukje individueel denkwerk, teruggekoppeld naar eigen collega’s, resulteert in een strategisch marketingplan van maximaal vijf A-4tjes.

2. In juni geven we een marketingconsult, waarbij jouw plan door Ruth Giebels en Rotterdam Festivals wordt bekeken en van mogelijk aanvullingen wordt voorzien. Alles wat je in die vijf A-4tjes hebt beschreven kun je meteen toepassen op je festival!

3. In september komen we bij elkaar om terug te blikken en/of vooruit te kijken. Wat werkte wel, en wat moet je zeker niet meer doen. Welke strategieën ga je verder uitbouwen en welke pas je aan. We bespreken gezamenlijk lessons learned, waardoor we van elkaar kunnen leren.