Blog

Hoe verhoog je de opkomst van je evenement?

02 september 2016

Als je een evenement organiseert, wil je dat de opkomst zo hoog mogelijk is. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. aanmelder.nl gunt je uiteraard een optimale opkomst. Maar hoe bereik je dat nou? Hieronder lees je onze tips!

 

1: Tijdstip van versturen
De timing waarop je mailt is erg belangrijk. Het gebeurt namelijk al snel dat je uitnodiging verdwijnt in de overvolle mailbox van je deelnemers. De meeste mensen checken hun mail rond 7 uur 's ochtends of 8 uur 's avonds. Maar dit kan per doelgroep natuurlijk verschillen. Meer weten over het aanspreken van je doelgroep? Bekijk tip 3.

 

2: Geef aandacht aan je uitnodiging
Het is belangrijk om goed over de uitnodiging na te denken. Het klinkt logisch, maar je wint veel met een sterke en aantrekkelijke tekst. Hoe moeten jouw deelnemers zich aanmelden voor jouw evenement? Is dit heel gemakkelijk via een klik online? Maak het zo makkelijk en snel mogelijk voor de genodigden, ook door ze gelijk te laten betalen en informatie te geven. Zo handel je de inschrijving gelijk af en voorkom je dat je deelnemers niet op komen dagen. Meer informatie over het opstellen van je uitnodiging vind je hier.

 

3: Geef aandacht aan je genodigden
Het is belangrijk om te kijken wie de doelgroep van je uitnodiging is. Bedenk je dus bijvoorbeeld wanneer zij online zullen zijn en wanneer je het best je uitnodiging kunt versturen. Wil je een specifieke groep aanspreken? Daar heeft aanmelder.nl de Labels voor. Met de labels kun je verschillende uitnodiging versturen naar verschillende doelgroepen. Dit doe je door naar je contacten te gaan in je evenement. Voeg een label toe aan een bestaand contact of importeer contacten via excel met verschillende labels. Op deze manier bereik jij je doelgroep met één druk op de knop! Extra uitleg over de labels vind je hier

 

4: Stuur herinneringen
Het kan zomaar gebeuren dat deelnemers vergeten dat er een evenement op planning staat, daarom is het handig om vlak voor een evenement een herinnering te sturen. Dit kan bij aanmelder.nl door bijvoorbeeld een sms te versturen naar alle genodigden. Op deze manier zit het evenement nog vers in het geheugen van je deelnemers!
Maar ook herinneringen versturen naar deelnemers die zich nog niet hebben aangemeld voor je evenement is mogelijk bij aanmelder.nl. Ga dan naar je evenement, klik op dashboard → berichten → klik dan op maak herinnering. Het systeem ziet automatisch wie er wel en niet hebben gereageerd op je uitnodiging, zo kun je op een makkelijke manier zien wie er nog een herinnering kunnnen gebruiken. Handig toch?!

 

5: Zet sociale media in!
Sociale media zijn ideaal om je evenement groter te maken en meer bekendheid te krijgen. Door actief berichten te plaatsen op platformen zoals twitter, facebook, instagram en LinkedIn, creëer je (gratis) meer aandacht voor je evenement.