Blog

Verbeterd toegangsmanagement

30 augustus 2018

Evenementen maken in teamverband wordt gemakkelijker met het vernieuwde toegangsmanagement in aanmelder.nl

Wat gaat er veranderen?

Toegang van users tot evenementen wordt centraal geregeld via de organisatie. Onder deze organisatie in aanmelder.nl vallen alle evenementen van jouw bedrijf of organisatie. We hebben dit toegangsmanagement in het leven geroepen om eenvoudiger in teams te werken, verschillende autorisatieniveaus toe te kennen in aanmelder.nl-users die co-organisatoren zijn van evenementen. Zo kun je bij uitdiensttreding gemakkelijk een user verwijderen uit alle evenementen, of zzp'ers permissie geven om een evenement mee te organiseren. Helemaal conform de Algemene Verorderning Gegevensbescherming (AVG). 

Organisatie

Een organisatie in aanmelder.nl is de organisatienaam waar vanuit de facturatie van evenementen plaatsvindt. Veelal is dit de bedrijfsnaam. Een organisatie heeft één of meerdere eigenaren die de organisatierollen kunnen wijzigen. Het nieuwe organisatie dashboard ziet er zo uit:

Verbeterd toegangsmanagement

Organisatierollen users

Een user is een gebruikersaccount in aanmelder.nl. Een user kan deel uitmaken van meerdere organisaties. Een user heeft in een organisatie een van de volgende organisatierollen: 
Eigenaar - heeft het complete overzicht van alle evenementen en toegang tot alle evenementen. 
Collega - Heeft het overzicht op de verschillende evenementen in de organisatie. De toegang tot de evenementen kan verschillen per evenement. Dit bepaalt de owner van de organisatie.
Gast - Ziet niet alle evenementen van een organisatie. Ideaal voor freelancers die bij een bepaald evenement betrokken zijn.

De eigenaar van de organisatie kan nieuwe gebruikers, met of zonder bestaand aanmelder.nl account, uitnodigen om deel te nemen aan een evenement, team, of suborganisatie.

Verbeterd toegangsmanagement

Voorbeeld: deze user is lid van 3 verschillende organisaties.

Teams

Een team is een groep users met dezelfde autorisaties voor evenementen. Handig als je met hetzelfde team verantwoordelijk bent voor meerdere evenementen. Het is ook mogelijk om náást het team individuele users toegang te geven tot een evenement in aanmelder.nl.

Suborganisaties (voor grote organisaties)

Een suborganisatie is een groep evenementen. Suborganisaties zijn vooral interessant voor grote organisaties, met dochterorganisaties, of een groep parallelle evenementen, zoals terugkerende Insights Sessions. Op het niveau van suborganisaties kun je teams en individuele users toevoegen. Als je een evenement koppelt aan een suborganisatie, is het toegangsmanagement tot dat evenement meteen geregeld. De facturatiegegevens van de suborganisatie kunnen afwijken van de hoofdorganisatie.

Wil je advies over de structuur van de organisatie in aanmelder.nl?

 Neem dan contact met ons op.