Blog

Hoe verhoog jij jouw opkomst?

03 december 2011

Hoe verhoog jij je opkomst

Vraag je je af hoe je meer deelnemers naar jouw evenement trekt? Natuurlijk wil je dat jouw evenement een succes wordt en dat er veel mensen komen. Maar hoe krijg je de juiste groep mensen zo ver dat ze zich ook aanmelden? In dit artikel leggen we uit hoe je door goede planning, actieve communicatie en social media je evenement kan laten leven bij je doelgroep.

Natuurlijk begint een geslaagde hoge opkomst met een goede basis van je evenement. Zorg dat de datum, tijd en duur aantrekkelijk is voor je doelgroep. Sluit bijvoorbeeld de dagen vlak voor en na kerst uit, aangezien deze dagen veel mensen op vakantie zijn of druk met de feestdagen. Laat daarnaast alle ingrediënten met elkaar kloppen en de deelnemers aanspreken. Op die manier zullen eerdere deelnemers zich sneller aanmelden voor het volgende evenement.

Daarnaast is het belangrijk goed over de uitnodiging na te denken. Het klinkt logisch, maar je wint veel met een sterke en aantrekkelijke tekst. En hoe moeten jouw deelnemers zich aanmelden voor jouw evenement? Is dit heel gemakkelijk via een klik online? Maak het zo makkelijk en snel mogelijk voor de genodigden, ook door ze gelijk te laten betalen en informatie te geven. Zo handel je de inschrijving gelijk af en neem je de drempel weg waardoor mensen de aanmelding uitstellen. Dit kan bij uitstek door je evenement te organiseren met aanmelder.nl. Zo kan je ook gelijk herinneringen versturen en de mogelijkheid bieden aan jouw deelnemers om hun vrienden uit te nodigen via Twitter of Facebook.

Twitter en Facebook zijn daarnaast handige sociale middelen om jouw evenement groter te maken. Creëer een buzz en laat zoveel mogelijk mensen jouw evenement noemen. Gratis reclame waardoor je een groter bereik hebt! Promotiemiddelen zijn belangrijk als je evenement om grotere getallen gaat. Denk hier daarom op tijd aan, aangezien er rekening gehouden zal moeten worden met de tijden voor het drukwerk van bijvoorbeeld flyers, advertenties of persberichten.

Dus zorg voor een goede toepasselijke basis, maak een sterke uitnodiging, maak het aanmelden simpel en gemakkelijk en gebruik promotiemiddelen. En tot slot, stuur herinneringen naar de genodigden die niet gereageerd hebben en gebruik social media voor die buzz!