Blog

Maak jouw evenement sociaal

02 november 2011

Sociaal evenement

Hoe zorg je ervoor dat jouw evenement nog meer wordt besproken? Social media kan voor ieder evenement gebruikt worden, denk aan internationale congressen met veel buitenlandse bezoekers, maar ook kleinschalige workshops of lezingen. Zo laat je je bekendheid stijgen, ideaal voor een hogere opkomst!

Social media gebruiken hoeft niet veel tijd te kosten en is een handige manier om een hype rond jouw evenement te creëren. Hoe meer jouw evenement besproken wordt en te vinden is op sociale netwerken, hoe meer mensen het niet willen missen. Daarnaast zit er een ander voordeel aan, je krijgt namelijk zelf gemakkelijk informatie over hoe over jouw evenement gedacht wordt.

Wat kan je doen? Gebruik Twitter en tweet relevante informatie over je evenement. Maak een naam of afkorting die je met een hashtag gebruikt zodat het makkelijk gevonden en retweet kan worden door anderen (denk bijvoorbeeld #dwdd voor de wereld draait door). Kondig je evenement aan op LinkedIn en Facebook en laat bezoekers daar ook meepraten. Bovendien kan je blogs plaatsten met meer informatie en om nog sneller gevonden te worden online.

De periode voor het evenement is natuurlijk belangrijk voor een hoge opkomst en handig om je bezoekers samen te brengen. Maar vergeet niet om ook tijdens en na je evenement gebruik te maken van sociale media. Tijdens je evenement houd je de buzz actueel en na je evenement blijf je het contact houden met je bezoekers. Zo houd je iedereen betrokken, ook voor het volgende evenement.

Dus gebruik Twitter, Facebook, LinkedIn en blogs, dan creëer je een buzz rond je evenement. Doe dit voor tijdens en na het evenement en vergroot de opkomst en bekendheid!