Hartstichting

Situatie

De Hartstichting wil hart- en vaatziekten eerder opsporen en behandelen. Ze doen onderzoek en geven voorlichting. Ze werken samen met wetenschappers, artsen, samenwerkingspartners en vele vrijwilligers.

 

Uitdaging

Voor de evenementen van de Hartstichting was de hartstichting op zoek naar een tool waarmee ze:

  • Een complete website konden bouwen
  • Een uitgebreid programma konden laten zien.
  • Een goede verdeling maken en inzicht geven in de 3 doelgroepen: (familie van) patiënten, basaal of klinisch cardiovasculair wetenschapper en medewerkers van een bedrijf in medische technologie/pharmacie of een andere organisatie.
  • De mogelijkheid om de speerpunten in de workshops af te stemmen op basis van de de verdeling van de doelgroep in de zaal.
  • Tijdens het event zichtbaar maken tot welke doelgroep een deelnemer behoort.

 

Aanpak

  • Door met afhankelijkheden te werken in de aanmeldformulieren konden de verschillende doelgroepen onderscheiden worden.
  • Met de doelgroep verdeling kon de workshopleider zijn verhaal aanpassen aan de samenstelling van de mensen in zijn zaal.
  • Door Scan & Badge in zetten was het mogelijk om op de badge weer te geven tot welke doelgroep iemand behoorde. Per doelgroep werd een opvallende kleur toegepast op de badge.

 

Resultaat

Een geslaagd evenement, waar een zaal vol patiënten en familie niet werd aangesproken als wetenschapper en vice versa! Toegespitste verhalen op de toehoorders tijdens de workshops. Zichtbaarheid tot welke doelgroep iemand behoort, en daardoor een goede communicatie toe te passen op de gasten.

Inmiddels worden ook de reanimatiecursussen via aanmelder.nl georganiseerd.