Support

Nadat je aangeeft dat je evenement gefactureerd kan worden maken wij 1 of 2 facturen voor je aan, afhankelijk van of er deelnemersgeld is geïnd.

De facturen

  1. De Aanmelder factuur is voor de kosten die je als organisator bij Aanmelder.nl maakt. Denk daarbij aan registraties, smsjes, scan & badge of maatwerk.
     
  2. De DCS factuur is voor de deelnemersgelden en alle kosten die daar aan verbonden zijn, zoals transactiekosten en terugstortingskosten. Deze factuur krijg je alleen als er deelnemersgelden zijn geïnd.

 

Betekenis van verschillende factuurregels

Aanmelder Factuur

  1. Kosten per registratie wordt berekend afhankelijk van welk pakket je hebt gekozen en hoeveel deelnemers. Meer informatie vind je op de prijzen pagina.

DCS Factuur

Per BTW percentage dat gebruikt wordt in je evenement (bijvoorbeeld 0% en 21%) zie je de volgende punten op de facuur:

  1. Ontvangen deelnemersgeld
    Dit is al het door aanmelder ontvangen geld van de deelnemers.
     
  2. Teruggestort deelnemersgeld
    Dit is al het teruggestorte deelnemersgeld dat via aanmelder is teruggestort

Standaard zie je ook de transactiekosten (altijd 21% BTW)

  1. Transactiekosten
    Dit zijn de kosten voor het gebruik van de verschillende gebruikte betaalmethoden (zoals iDeal of credit card)
     
  2. Terugstortingskosten
    Dit zijn de kosten voor het terugstorten van deelnemersgeld door aanmelder.nl (zie de terugbetaling aanvragen support pagina voor meer informatie)
  • Let op

Als je de terugstortingskosten bij de deelnemer legt dan komen deze kosten alsnog op de DCS factuur terug. Deze kosten zijn echter reeds gedekt in het ontvangen deelnemersgeld.

Factuur vergelijken met de excel export

De bedragen die op de DCS factuur staan kan je terugvinden in de excel export van je deelnemers. Zorg er voor dat bij de excel export je alle deelnemers exporteert. Afmeldingen worden gerekend als registratie als deze eerder op aangemeld stonden. Ook de transactiekosten en deelnemersgelden van afgemelde deelnemers worden in rekening gebracht.

 

Wil je de gemaakte export van je evenement vergelijken met de factuur die je van ons hebt ontvangen? Volg dan de volgende stappen.

 

  1. Tel in het gedownloade Excel de kolommen “Uitbetaling DCS” en “Transactiekosten” bij elkaar op. Hou er rekening mee dat de kolom van “Uitbetaling DCS” inclusief eventuele BTW is, en “Transactiekosten” exclusief 21% BTW.

  2. Let op! Op je factuur zijn Refunds en Transacties opgesplitst, in Excel is dit in één kolom verwerkt. Hou hier dus rekening mee.

  3. Vergelijk het berekende bedrag met het bedrag op de factuur. Een klein verschil kan komen door afrondingsverschillen. Klopt er alsnog iets niet? Neem dan contact met ons op!