Onderwijsparade 2018

Vraag – doe - observeer – ontwerp - deel – experimenteer – ontdek - verdwaal – doe mee! 

Ons WERKplan zet de koers voor de toekomst van ons onderwijs. Om studenten voor te bereiden op de toekomst, leiden wij ze op tot kritische professionals. Professionals die als reflective practitioners werken aan vraagstukken uit de praktijk. Het ontwikkelen van een kritische blik vraagt om een nieuwsgierige en onderzoekende houding. Aan ons de taak om die onderzoekende houding te stimuleren, contextrijk onderwijs te bieden en als docent rolmodel te zijn door te reflecteren op ons eigen beroep.
 

Onderzoek en ontdek
Op donderdag 17 mei bieden we binnen het thema “Onderzoek en ontdek” sessies aan waarin we samen op onderzoek gaan. Hoe daagt ons onderwijs studenten uit om nieuwsgierig te zijn en de beroepspraktijk kritisch en onderzoekend te benaderen? Welk onderwijs stimuleert de nieuwsgierigheid en de onderzoekende houding van studenten? Welke onderwijsvormen kunnen daarbij succesvol zijn? Hoe kunnen onderwijs, onderzoek en praktijk gezamenlijk kennis creëren en delen, zodat de student zich kan ontwikkelen tot reflective of liever nog “future” practitioner? Het programma bevat bijdragen van docenten die hun eigen onderwijspraktijk onderzoeken of antwoorden hebben of zoeken op deze vragen.   
 

Over de Onderwijsparade
De Onderwijsparade biedt docenten een hogeschoolbreed podium. Er gebeurt immers zoveel moois binnen de opleidingen. Onderwijsvernieuwing delen, met elkaar van gedachten wisselen daarover, elkaar verder helpen. Aandacht voor onderwijsvernieuwing en een podium voor de onderwijspioniers binnen onze hogeschoolDe Onderwijsparade wordt dit jaar voor de derde keer gehouden.    

 

toegangskaartverkoop
 toegangskaartverkoop