Openbare les Shengyun (Annie) Yang
Openbare les Shengyun (Annie) Yang
  • Home
  • Openbare les
  • Terugkijken
  • Chatvragen
Openbare les Shengyun (Annie) Yang
  • Home
  • Openbare les
  • Terugkijken
  • Chatvragen

Turning Data into Strategic Assets

A Must-Do of Digital Transformation for SMEs

 

Vlag van het Verenigd Koninkrijk - Wikipedia  For English click here

Digitale transformatie wint in zowel de wetenschap als het bedrijfsleven aan enthousiasme. Succesvolle digitale transformatie biedt bedrijven veel voordelen, zoals een betere klantervaring, meer klantbinding, gestroomlijnde werkprocessen, nieuwe businessmodellen en duurzamer concurrentievoordeel. Hoewel de behoefte aan digitale transformatie steeds meer erkend wordt, zijn veel bedrijven nog onvoldoende in staat om optimaal te profiteren van de mogelijkheden. 

Naast het toepassen van nieuwe digitale technieken in bedrijfsprocessen, is het beter benutten van data een kernelement in digitale transformatie. Elk bedrijf, groot of klein, beschikt over grote hoeveelheden gegevens. Hoewel gegevens op zichzelf waarde hebben worden ze vaak niet goed benut om meer waarde voor het bedrijf te creëren. 

Hoe kunnen de gegevens worden omgezet in strategische middelen voor bedrijven? Wat zijn de drijfveren voor het implementeren van data gestuurde besluitvorming?  Wat remt het gebruiken van gegevens? Hoe kunnen bedrijven data integreren in hun toekomstige strategie? Deze vragen vormen de onderzoeksagenda van Annie Yang, als lector Digital Business. De vragen staan centraal in haar openbare les. 


Vlag van het Verenigd Koninkrijk - Wikipedia English version

Turning Data into Strategic Assets

A Must-Do of Digital Transformation for SMEs

 

Digital transformation has captured much enthusiasm from both academia and industry. Successful digital transformation allows companies to achieve remarkable benefits, such as increased capabilities, improved processes, better customer experiences and engagement, streamlined operations, new lines of business or business models, and sustained competitiveness. Although there is a growing acknowledgement of the need for digital transformation, many companies are slow at adopting it, due to its complexity and immense changes to the business.
 
Next to adapting new digital technologies in business processes, improving the use of data is a key strategy for digital transformation. These days, each company, large or small, possesses rich amounts of data on customer behavior, manufacturing processes, distribution, et cetera. Although data on its own has value, they have not been well exploited to create a higher value for the business. 

This situation generates a lot of research questions. How can data be transformed into strategic assets for companies? What are the driving factors for the adoption of data-driven decision-making? What inhibit the exploitation of data? How can companies embed data into their next strategy? These questions are the basis of the research agenda of Annie Yang, professor of applied science in Digital Business. The questions are to be discussed in her public lecture. 
 

Openbare les Shengyun (Annie) Yang

Openbare les Shengyun (Annie) YangRegistratiewebsite voor Openbare les Shengyun (Annie) Yang

Kenniscentrum Business Innovationbusinessinnovation@hr.nl

Kenniscentrum Business Innovationbusinessinnovation@hr.nlhttps://www.aanmelder.nl/openbarelesyang

2020-11-17

2020-11-17

OfflineEventAttendanceMode

EventScheduled

Openbare les Shengyun (Annie) YangOpenbare les Shengyun (Annie) Yang0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z

Nog niet bekendNog niet bekend