Dagvoorzitter
|
Guus Pennings (35) begon zijn carrière in 2006 bij Triple Double als Marketeer. In de 7 jaar bij TD ontwikkelde hij zich tot een Senior Sportmarketeer en MT lid. Vanuit hier maakte hij in 2013 de overstap naar het Betaald Voetbal. Als Hoofd Marketing (later Marketing & Media) bij PSV was hij o.a. verantwoordelijk voor de branding, B2C Marketing en Fan engagement van de Eindhovense voetbalclub. In januari 2019 heeft Guus zijn rentree naar de 'bureauwereld' gemaakt als partner bij Technomy/SportsCloud. |
Plenaire sprekers
|
Joeri Verbossen is Marketing Intelligence Coordinator bij PSV. Binnen dit domein ontwikkelen ze het gebruik van data tot 1 van de strategische peilers binnen de organisatie. Data uit alle diverse bronnen wordt geanalyseerd tot bruikbare informatie en toegepast in effectieve marketing uitingen. Het doel? Een gepersonaliseerde marketing benadering over alle diverse kanalen heen, resulterend in betere service, betrokkenheid en conversie voor zowel fans als business partners. |
|
Paul Hover is senior onderzoeker bij het Mulier Instituut en coördinator van The Netherlands Olympic Study Network. Hij is expert op het gebied van sportevenementen, technologie en big data. Op tientallen Nederlandstalige en Engelstalige publicaties is zijn naam als (co)auteur en redacteur te vinden. Daarnaast is Paul blogger (o.a. SPORTNEXT) en presenteert hij met regelmaat tijdens (wetenschappelijke) congressen. Hij studeerde sport, economie en communicatie (Fontys Economische Hogescholen Tilburg), deed een verkorte studie vrijetijdwetenschappen (Universiteit van Tilburg en University of Technology Sydney) en volgde colleges over big data aan de Nyenrode Business Universiteit. |
Thematafel sprekers
|
Dolf Segaar werkt onder andere als sportrecht jurist. Dit is breed en tegelijkertijd specialistisch. Het omvat de belangen behartiging van (inter)nationale sportbonden, professionele (voetbal)clubs en sporters. Steeds verder commercialiseert de sport, door verdere digitalisering, de ontwikkeling van e-sports/e-gaming, sociale media en de wijze waarop de sportindustrie daar gebruik van maakt. Gelijktijdig roepen nieuwe ontwikkelingen in de sport, nieuwe vraagstukken rondom compliance en governance op. |
Niels Schut is de eigenaar van Sportunity met een expertise van de ongebonden sporter. Niels studeerde af met een 10 door het onderzoek wat hij deed naar de ongebonden sporter en de visie die hij hierbij ontwikkelde. Toen was de ongebonden sporter een doelgroep waar weinig bonden zich druk om maakten en bonden ook niet direct in Niels zijn visie meegingen. Inmiddels is hij als jonge ondernemer gegoeid tot een volwassen organisatie en ondersteunt Sportunity verscheidene sportbonden met het ontwikkelen van concepten en platformen om deze ongebonden sporter te binden. Technologie en data zijn hierbij belangrijke middelen. |
|
|
Dennis Rijnbeek is hoofd marketing en communicatie bij de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB). Daarnaast is hij blogger bij SPORTNEXT, eigenaar van Riverflow Sports en personal (zwem-)trainer bij Personal Swimming. Dennis is een praktisch ingestelde, resultaatgerichte projectmanager, met ruime ervaring en een groot netwerk in de sport. Hij is specialist op het gebied van sportmarketing en generalist met kennis van marketing, communicatie, finance, onderzoek en projectmanagement. |
Mark Brants |
Mark Brants (1969) studeerde zowel marketing als sportcommunicatie en werkte als journalist en communicatiedeskundige in het bedrijfsleven en de sportwereld. Sinds 2011 is hij werkzaam als docent communicatie bij de opleiding SPECO Sportcommunicatie. Een van zijn specialismen is de rol van identiteit, identificatie en crossmediale communicatie binnen fan engagement. |
Robert Kok |
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO en de Johan Cruyff Acdemie van de Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Tevens is hij (co-)auteur van verschillende publicaties en boeken op het gebied van sportmarketing en sportsponsoring. Daarnaast is hij actief als zelfstandig strategisch consultant en trainer bij verschillende opdrachtgevers binnen de sportmarketing en sportsponsoring. |
Lennart Boven |
Digitaal sportmarketingbureau TDE brengt fans namens merken, organisaties en clubs dichterbij hun favoriete sport. Altijd met de nieuwste technologie. Voor TDE is digitale sportmarketing een ambacht. Met een onvoorwaardelijke liefde voor sport sleutelen developers, online sportmarketeers en social media managers voortdurend aan het ultieme resultaat voor klanten. TDE is in 2016 ontstaan uit een fusie tussen het digitale sportmarketingteam van Triple Double en het sport development team van Handpicked Agencies. Lennart is als partner verantwoordelijk voor TDE en is lid van het management team van Triple Double. |
Ruud Dankers |
Ruud is binnen TDE verantwoordelijk voor Innovatie. In die rol stuurt hij een team van developers aan en onderzoekt hij nieuwe technieken die vervolgens toegepast worden in marketingconcepten en producten. Focus gaat daarbij momenteel uit naar conversational systems, de talrijke mogelijkheden van machine Learning en steeds omvangrijkere internet of things. Onder Ruud's aanvoering lanceerde TDE in samenwerking met NN Group de veelbesproken Smart Medal, een medaille die middels een NFC-chip toegang biedt tot een persoonlijke running story. |
Jasper Swelheim |
Jasper Swelheim is voormalig speler van Jong FC Utrecht. Na verschillende marketing functies bij Heineken, begon hij in 2007 met Socios Sports (toen Play like a Champion). Socios Sports is een digital sportmedia agency gespecialiseerd in de creatie van digitale sportcontent voor m.n. social media. Om de sportklanten te helpen met het nóg eenvoudiger kunnen maken van mooie visuele content richtte het bedrijf eind 2016 het platform Content Stadium op. Momenteel werken meer dan 130 klanten wereldwijd met het platform, o.a. FIFA (World Cup 2018), KNVB, PSV, Feyenoord, FC Utrecht, Olympique Marseille, Roland Garros, Eintracht Frankfurt, Euroleague Basketball, het Franse Voetbalelftal, de KNLTB, KNSB, Ligue 1 en St. Louis Blues (NHL). |
Patrick Daams |
Sinds 2018 is Patrick werkzaam bij 2Basics, en verantwoordelijk voor de uitrol van de esports en gaming gerelateerde campagnes binnen het bureau. Zo adviseerde 2Basics de afgelopen jaren merken als YoungCapital, Holland Casino, PepsiCo en Sanquin in dit domein. |
Arjo Wijnhorst |
Arjo Wijnhorst is online marketeer bij Fonds Gehandicaptensport en Founding father van Uniek Sporten. Het platform Uniek Sporten heeft een belangrijke missie: mensen met een handicap de kans bieden om te sporten/bewegen. In Nederland zijn 1,7 miljoen mensen met een handicap, dat is een indrukwekkend marktpotentieel. Met de website en app van Uniek Sporten wil Fonds Gehandicaptensport deze groep activeren, waarbij een hoofdrol is weggelegd voor content, sociale media en customer data. |
Robin Faber |
Robin Faber begon in 2010 bij Sport1 zijn maatschappelijke carrière nadat hij zijn topsport carrière had afgesloten als onderdeel van het marketing team. Vanaf 2015 onderdeel van Ziggo Sport, de grootste sportzender van Nederland. Hier is hij o.a. verantwoordelijk voor de digitale/social kanalen van Ziggo Sport plus de datastrategie op ziggosport.nl. en van de Ziggo Sport marketing campagnes en activaties. Robin maakt per 1 april de transfer naar Triple Double als Partnership Manager/Sportmarketeer.
|
SPORTNEXT Event technologie en data in de sportmarketing
Arko Sports Mediaevents@sportsmedia.nl
Arko Sports Mediaevents@sportsmedia.nlhttps://www.aanmelder.nl/sportnext-event
2019-04-02
2019-04-02
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
SPORTNEXT Event technologie en data in de sportmarketingSPORTNEXT Event technologie en data in de sportmarketing0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
Philips StadionPhilips StadionFrederiklaan 10A 5616 NH Eindhoven Nederland