Programma
 

15.00 - 15.30

Inloop en ontvangst met koffie en thee
15.30 - 15.40 Opening & introductie tot het thema
Mark van den Heuvel, Hoofd Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie
 Hogeschool van Amsterdam
15.40 - 16.05

Met de succesvolle #PlayUnified campagne weet Special Olympics nieuwe deuren te openen voor sporters met een beperking
Ragna Schapendonk, directeur Special Olympics NederlandLize Weerdenburg Special Olympics sporter & Lianne Zevenbergen, Manager Communications Coca-Cola European Partners


‘Mensen met een verstandelijke beperking doen mee in de maatschappij’. Dat is de centrale boodschap die Special Olympics via het sporten uitdraagt. Special Olympics geeft ze een podium en brengt mensen met én zonder verstandelijke beperking met elkaar in contact, waardoor houding en gedrag positief veranderen.

Special Olympics sporters zijn in staat harten te openen en met het programma Play Unified opent Special Olympics voor hen de deuren bij sportclubs en bedrijven. In het kader van Play Unified worden topsporters als Epke Zonderland en Ireen Wüst uitgedaagd door bijzondere sporters. De campagne is breed uitgemeten in de media en hielp ook mee in de zoektocht naar sponsors voor de organisatie.

De volgende stap is voor het voetlicht brengen hoe bedrijven intern begrip kunnen creëren voor mensen met een beperking, mensen met een verstandelijke beperking welkom laten voelen en hen passend en gewaardeerd werk geven.

16.05 - 16.30 European Football for Development Network: hoe je door een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij ook je inkomsten kunt verhogen
Hubert Rovers, CEO EFDN Foundation
 

Het European Football for Development Network (EFDN) is een netwerk dat bestaat uit maatschappelijk betrokken betaald voetbalclubs die samenwerken op Europees niveau om de kwaliteit en impact van hun lokale projecten te vergroten. Steeds meer voetbalclubs zien in dat je met maatschappelijke projecten niet alleen iets kunt teruggeven aan de samenleving, maar dat deze projecten ook heel goed zijn aan te wenden in de marketing van hun club.

Ondernemingen willen sociale impact realiseren met hun sponsoreuro’s en wanneer een sponsorobject, bijvoorbeeld een BVO, een positieve bijdrage levert aan de maatschappij wil een sponsor dáár geassocieerd mee worden. Dat levert alleen maar winnaars op.

16.30 - 16.55 Titel nader te bepalen
Edwin Gulickx, directeur en mede-oprichter BEAT Cycling Club
16.55 - 17.20 Titel nader te bepalen
Jasper Hunting, Brand Partnership Director, Eredivisie media en marketing
17.20 - 17.30 Wrap up van de middag
Mark van den Heuvel, Hoofd Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie Hogeschool van Amsterdam
17.30 - 18.00 Broodjesmaaltijd 
18.00- 20.00 Einde event en start film 'Swim Team’ 
 

Na afloop van het inhoudelijke programma heb je de mogelijkheid de film 'Swim Team’ bij te wonen. Een film die aansluit bij het thema van het event. Deze prijswinnende film van Lara Stolman toont de kracht van inclusie om een handicap te overkomen. Swim Team vertelt het verhaal van leden van de Jersey Hammerheads, een competitief zwemteam bestaande uit een diverse groep tieners in het autismespectrum, gevestigd in de Amerikaanse staat New Jersey, dat het hoogste landelijke gemiddelde voor autisme heeft. Door training en competitie verwerven stersporters Mikey, Robbie en Kelvin zelfvertrouwen en sociale vaardigheden die hen zowel in als buiten het zwembad helpen.