Sponsorreport Jaarcongres 2019
Login
Sponsorreport Jaarcongres 2019
  • Inleiding
  • Inschrijven
  • Programma
  • Thematafels & sessies
  • Sprekers
  • Locatie
  • Contact
  • Login
Sponsorreport Jaarcongres 2019
  • Inleiding
  • Inschrijven
  • Programma
  • Thematafels & sessies
  • Sprekers
  • Locatie
  • Contact
  • Login

Sprekers

Dagvoorzitter

Tessa Veldhuis  

Tessa Veldhuis is een verrassende verschijning wanneer je het stereotype rugbyspeelster verwacht. Blond haar, vriendelijke glimlach maar tegelijkertijd een snoeiharde tackelaar; een interessante combinatie! Tessa en haar ploeggenoten waren de eerste professionele Rugby Sevens speelsters van de wereld. Ze behoorden tot de wereldtop en hun ‘Road to Rio’ verliep naar verwachting. Het Olympisch ticket werd behaald, maar helaas raakte Tessa in de beslissende wedstrijd geblesseerd. Na een lange herstelperiode pakte ze de draad weer rustig op en begon ze aan de Master Sport Management aan het Cruyff Institute, welke ze in 2016 afrondde.  Inmiddels is Tessa werkzaam in diverse hoedanigheden op het gebied van sport, media en onderwijs.

Plenaire sprekers 

Yanni Andreopoulos
Commercial Director
Formula E Holdings

Yanni Andreopoulos was born on November 15, 1977, in Brussels, Belgium. After reading Law at Cambridge University and studying a Legal Practice Course at Oxford University, Andreopoulos conducted military service in Greece before beginning his career at Freshfields Bruckhaus Deringer - working across both Europe and Asia in London and Hong Kong, negotiating deals totalling over $10 billion (USD) during his tenure.


In 2008, Andreopoulos started at Anschutz Entertainment Group, rising up the ranks to become Vice President of AEG Sports Europe and lead their sports event division and overseeing business development and commercial activities, including booking venues, setting up strategic partnerships and selling media rights. He was also made a voting board member of Swedish club
Hammarby Fotboll, holding one of AEG’s three seats on the board.


Andreopoulos joined Formula E in 2017, heading up sales, hospitality and an ever-growing portfolio of partners and blue-chip brands. Since being appointed in the role, ABB, Bosch, Moët & Chandon and Saudi Arabian Airlines have joined the line-up of big names who share the vision of the series and its mission of moving towards achieving a cleaner future, faster.

Tjitske Benedictus
Hoofd Sponsoring, Events
en Activatie ING Nederland
 

Tjitske is haar loopbaan in 1997 gestart bij PostNL als trainee. Daar heeft ze binnen Marketing en Klantenservice verschillende leidinggevende functies gehad. In 2005 stapte Tjitske over naar ING. In vijf jaar klom zij op naar Hoofd Sponsoring, Events & Activatie bij de bank. Zij is verantwoordelijk voor onder andere de sponsoring van het Nederlands elftal, amateurvoetbal, het Rijksmuseum en Koninklijk Concert Gebouw Orkest. Onder haar leiding won ING diverse nationale en internationale communicatie- en sponsor awards. In 2019 is Benedictus uitgeroepen tot meest invloedrijk persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Karsten Bentlage
Managing Director
Lagardère PLUS
Karsten Bentlage originally started working as a Marketing Manager just after he graduated. In his career he worked several job as a Managing Director for both national and international companies in Germany and he is now active as the Managing Director at Legardère PLUS. He is an expert in marketing and sponsoring and focuses on multiple kinds of sports. 

André Fläckel
Directeur Esports 
Lagardère Sports     

Since 2013, André Fläckel is working in various positions at Lagardère Sports, one of the worldwide leading sports marketing agencies.

Lagardère Sports is currently partner of over 90 European football clubs as well as two FIFA associations. Moreover the agency is managing over 280 top athletes.

André Fläckel co-founded Lagardère Sports’ Esports business and enables new business opportunities with deep knowledge of the gaming industry, digital platforms and sports marketing. Lagardère Sports is now a leading player on the global Esports landscape, offering comprehensive end-to-end services from strategic consulting over sponsorship services to brand activation as well as media rights distribution.

Prior to Esports, André Fläckel developed and implemented digital marketing strategies for football clubs like Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, Hertha BSC Berlin and Hamburger SV.

As Lagardère Sports‘ public speaker, André Fläckel speaks at leading business conferences all over the world. Moreover he is mentioned in a number of magazins and articles.

Before working in the sports business, André Fläckel gained experience in the tourism industry with jobs in Cape Town, South Africa and Harz, Germany. He eventually published a book around Hotel Marketing aiming to give guidance to hotel owners and managers on how to leverage modern marketing to grow their businesses.

Juul Manders
Co-founder en CEO BALR.,
433 en Wannahaves

In 2013, Juul Manders founded Juramy together with Ralph de Geus and Demy de Zeeuw. The three entrepreneurs came together to change the worlds of fashion, media and sports. With Juul as CEO of three companies, each one has reached incredible results in just over five years. BALR. has become a global presence in the luxury lifestyle scene, working together with the likes of Samsung, DJ Hardwell and Fernando Torres. 433 is the biggest online football platform, reaching over 35 million people on its Instagram accounts, while Wannahaves has become the go-to social media digital agency for brands like Red Bull, Nike, adidas and Marriott Hotels. 

Juul has a proven trackrecord in business with experience at both multinationals and start-ups to scale-ups. Seeing business as professional sports, Juul is in it to win and will leave everything on the field to reach his goals. He inspires his teams to achieve the unachievable, break conventions and become a global power in the respective fields of lifestyle, sports and media. 
James Mercer
Commercial Director, Envision Virging Racing
Het Envision Virgin Racing Formula E Team is een van de founders en leidende teams in het ABB FIA Formula E Championship, het team met onder andere de succesvolle Nederlandse coureur Robin Frijns. James Mercer is sinds begin 2019 de commercieel directeur van het team. Hiervoor heeft James commerciële sportmarketingfuncties bekleed bij de Engelse Tennis Federatie (LTA), de Rugby Football League en de FIA World Rally Championship.
Nelson Valkenburg
Presentator en commentator bij Eurosport
Nelson Valkenburg is geboren en getogen op de nationale en internationale autocircuits dankzij het feit dat zijn familie een succesvol raceteam runden. Via het paddock en de pitmuur vond hij zijn weg via zijn studie journalistiek naar de studio’s van Eurosport, RTL7 en Fox Sports waar hij verschillende sporten van commentaar voorziet. Als sportcommentator heeft Nelson in vijf jaar tijd elke Formula E wedstrijd gezien en becommentarieert en kent daarmee de meest innovatieve racekasse ter wereld van binnen en buiten.

Sprekers sessies

 

Jan Bakker

Jan Bakker (1979, Enkhuizen) is als Manager Donorcommunicatie, Interne Communicatie en Strategie onder andere eindverantwoordelijk voor de donorwerving van Sanquin Bloedvoorziening. Als voormalig journalist, communicatie-ondernemer en geboren West-Fries combineert hij nieuwsgierigheid, boerenverstand met een dosis hedendaags realisme. Het vormt zijn basis om via marketing en communicatie een maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren (voldoende, veilig en kwalitatief bloed en plasma in Nederland). Sanquin Bloedvoorziening redt als not-for-profit-organisatie samen met 320.000 betrokken donors jaarlijks 20 duizend levens in ons land.   

Remco Barbier

Head of Branding, NN Group
 

Marcel BeerthuizenAfbeeldingsresultaat voor marcel beerthuizen

Marcel Beerthuizen (@mbeerthuizen) is oprichter en managing director van bigplans, een adviesbureau op het terrein van partnership marketing.

Bigplans adviseert het bedrijfsleven op het terrein van marketingcommunicatie en de strategische advisering, creatieve activatie en interne verankering van commerciële en maatschappelijke partnerships met organisaties in de sport, kunst, cultuur & entertainment, media en non-profit sector, zowel op lokale, nationale als op internationale schaal.

Beerthuizen schreef twee boeken over sponsoring en fondsenwerving: de Sportsponsorgids en Show Me The Money. Marcel publiceert meer dan 25 jaar over de ontwikkelingen in zijn vakgebied (www.marcelbeerthuizen.com), is columnist van Sponsorreport en wekelijks op BNR te horen over een actueel onderwerp op het terrein van sport en economie.

Ellis Blasé Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland, is al sinds 2000 werkzaam bij de PSA Groupe en heeft diverse functies bekleed. Met haar achtergrond in de Franse taal- en letterkunde en Internationale Bedrijfscommunicatie, is zij als een vis in het water bij deze Franse multinational. Sinds 5 jaar is zij verantwoordelijk voor het PR en sponsorbeleid van Peugeot Nederland. Het sponsorbeleid richt zich met name op de autosport en tennis, waarin het merk al tientallen jaren actief en betrokken is. In 2018 is met veel enthousiasme het NextGenLions tennissponsor programma gelanceerd geënt op het beleid van het Franse hoofdkantoor. Jonge tennistalenten worden zowel financieel maar ook mentaal gesteund in hun carriere naar de top. In 2019 is hier een vervolg aan gegeven door oa de inzet van Robin Haase als mentor van deze talentvolle lions.

Alban DechelotteAfbeeldingsresultaat voor alban dechelotte

Head of Sponsorship & Business Development EU esports bij Riot Games

Narek Gharibyan

As Senior Digital Manager within the Nielsen Sports France Benelux cluster, Narek is managing the entire digital portfolio of the region including social media listening, valuation, digital strategy consulting and influencers identification and analysis.

Narek worked for Linkfluence for several years, before joining the sports industry with Nielsen in 2018.

Martijn Kabbes

Martijn Kabbes, eigenaar sportmarketingbureau MK Sponsormatch, is als strategisch sportmarketingadviseur verbonden aan het NextGen Lions Tennissplan van Peugeot Nederland. In het verleden was hij als Sponsormanager van REAAL al betrokken bij de tennissport vanwege het jarenlange hoofdsponsorschap van de verzekeraar van de KNLTB. MK Sponsormatch heeft ook het (commerciele) management verzorgd van meerdere Nederlandse toptennissers en van de schaatsploeg Team Corendon. Momenteel is het sportmarketingbureau met name gericht op strategisch sponsoradvies van merken, sportbonden en sportevenementen.

Cheerkim Keo

Cheerkim has been working for Nielsen Sports / Repucom for over 5 years. As Account Director in the Nielsen Sports France Benelux cluster, Cheerkim is responsible for the commercial results in the Netherlands.

His main objective is to help clients understand the commercial impact of sports, by performing market research studies, quantifying media exposure of brands derived from partnerships and digital analysis.

Peter Klomp

Peter Klomp is sinds 2016 eindverantwoordelijk voor alle corporate communicatie van UEFA, de Europese voetbalbond. Eén van zijn wapenfeiten is de internationaal bekroonde #EqualGame campagne. Voor zijn tijd bij UEFA was hij in verschillende communicatie functies werkzaam in de financiële en energie branche. In die laatste hoedanigheid was hij tevens verantwoordelijk voor de communicatie rondom de Volvo Ocean deelname van Powerhouse en publiceerde hij het boek “Naar de Haaien” over zijn ervaringen in de race.

Tom van Kuyk

Tom van Kuyk (41) is sinds 2014 manager Brand Activation en Partnerships van de Rabobank. Vanuit deze functie is hij verantwoordelijk voor het bedenken en implementeren van de nieuwe sponsorstrategie. Dit geldt voor de lokale, nationale alsook de internationale sponsorschappen en activaties.

Imre van Leeuwen

Imre van Leeuwen (49) is 1 van de eigenaren van Sportmarketingbureau SportVibes en Algemeen Directeur Heineken Dutch Grand Prix. Dit full service bureau is voortgekomen uit het voormalige Shivers en Sport & Strategie. Met bijna 40 professionals wordt er gewerkt aan campagnes en evenementen voor een breed scala aan opdrachtgevers. Imre is verantwoordelijk voor de evenementen vanuit SportVibes. Daarnaast is hij voorzitter van Stichting SponsorRingen.

Ruben Houkes

Ruben Houkes is een van de oprichters van 2Basics Marketing & Sports. Het Haarlemse bureau werkt voor merken die naast business ook maatschappelijk willen scoren.

Zes jaar geleden investeerde 2Basics in gaming als nieuw kanaal om grote groepen jongeren te activeren voor merk en maatschappij, via hun dagelijkse passie.

Samen met bloedbank Sanquin bewees het bureau hoe je als merk aanwezig kunt zijn in deze nieuwe wereld en de motivaties van jongeren kunt gebruiken om hen te activeren.

Het #FirstBlood programma won het afgelopen jaar verschillende marketing- en reclameprijzen.

Jan Paul de Wildt
Eigenaar, Kumpany

Sprekers thematafels

Marcel van den Bunder
 
Marcel is Business Development Director Europe by Sponsorium.

Through his recent agency Buhlseye, he used his expertise in marketing, sponsorship sales and general management to help organizations deliver higher returns. He has occupied functions such as CCO at PSV Eindhoven, Senior Family Officer at Family Capital Management, General Director/CEO at Roda JC, General Manager at Carlton Oasis Hotel, then at Carlton De Brug. His main expertise has always been hospitality, or how to satisfy the customer in the most professional way, through sales and marketing activities.
Eva Gerritse

Eva is Business Lead & Strategic Consultant Sponsoring Insights bij Blauw Research. 
 

Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in strategisch sponsoring onderzoek. Blauw helpt internationale merken om de impact van hun wereldwijde sponsorships te vergroten door ze helder inzicht te geven in het effect van de sponsoring op merkdoelstellingen. Dat doen we voor merken als Heineken, PepsiCo, Nissan, VodafoneZiggo en ABN AMRO, en in uiteenlopende domeinen zoals F1, UEFA Champions League, Formula E, cricket, hockey, en tennis.

Frans Janssen

Frans Janssen werkte 21 jaar voor leasemaatschappij DLL en Athlon, tot voor kort een onderdeel van DLL. Hij gaf leiding aan de vestigingen in Scandinavië, Centraal-Oost Europa, Azië-Pacific en Duitsland. Daarna was hij nog voor een korte periode voorzitter bij FC Eindhoven om vervolgens als commercieel directeur bij PSV aan de slag te gaan.

Paul Pednault

Paul Pednault, founder and President of SPONSORIUM International, has been dubbed the Sponsorship Evaluation Guru by his peers.
 

Clients around the world have invited him to speak about his unique methodology for sponsorship evaluation. His intriguing presentations have captured the attention of audiences in Canada, USA, Latin America, Europe and Asia Pacific.

In addition to lecturing, consulting and presenting master classes, Paul has written and developed unique, expert software such as PerforMind™, Sponsé™, CriteriaPro™, programs dedicated to the improvement of the sponsorship industry. He has recently published a book on Return On Objectives, "The Story of ROO".

Marc Rondagh

Marc Rondagh is als Business Development Manager bij de Eredivisie verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Eredivisie directie op het gebied van strategische, marketing en beleidsvraagstukken ten behoeve van de ontwikkeling van de Eredivisie. Daarnaast is hij adviseur van management en directies van Eredivisie clubs op dezelfde gebieden. Projecten waar Marc mee bezig is: het verzamelen van sportieve rondom voetbalwedstrijden in de Eredivisie, het opzetten van het Eredivisie Data Center (consumentendata), de positionering van de Eredivisie, gambling, natuurlijk de eDivisie en nog veel meer….
Ilona Roolvink

Ilona Roolvink werkt al 25 jaar bij ABN AMRO en haar rechtsvoorgangers. In de eerste 15 jaren in de verschillende commerciële functies en vanaf eind 2010 is zij als sr. brand activation manager verantwoordelijk voor de portefeuille Kunst & Cultuur en Design. Hierbij zoekt zij niet alleen binnen haar eigen portefeuille de verbindingen met de culturele instellingen, maar ook met de andere door ABN AMRO gesponsorde partijen uit het sponsorpallet. Een pallet wat zich focust op sport, kunst & cultuur en maatschappij. Daarbij is de link naar de Foundation van de bank ook een belangrijk element. 

Arnoud Schonis

Arnoud Schonis is in oktober 2018 bij de Eredivisie aangesteld als Project Manager eSports, waar hij onder meer verantwoordelijk is voor de eDivisie. De jaren daaraan voorafgaand bouwde hij ervaring op bij AZ en FC Utrecht en heeft hij bij Heracles Almelo de nieuwe afdeling ‘Heracles eSports’ opgezet en gepositioneerd als voorloper in het Nederlandse FIFA-eSports landschap.

 

Sponsorreport Jaarcongres 2019

Sponsorreport Jaarcongres 2019Registratiewebsite voor Sponsorreport Jaarcongres 2019

Sponsorreportsponsorreport@sportsmedia.nl

Sponsorreportsponsorreport@sportsmedia.nlhttps://www.aanmelder.nl/srjaarcongres2019

2019-09-24

2019-09-24

OfflineEventAttendanceMode

EventScheduled

Sponsorreport Jaarcongres 2019Sponsorreport Jaarcongres 20190.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z

Philharmonie HaarlemPhilharmonie HaarlemLange Begijnestraat 11 2011 HH Haarlem Nederland

Het Sponsorreport Jaarcongres wordt mede mogelijk gemaakt door: