Na de keynote (centraal en voor iedereen) is het tijd voor de rondes met allerlei workshops en lezingen. Op deze pagina vind je hierover meer informatie. Per ronde schrijf je je in voor 1 sessie. Let daar dus even goed op. 

Op deze pagina vind je alleen informatie over de workshops. Inschrijven doe je via deze link

 

Ronde 1 (10.50 - 12.30 uur)

 

AI en midjourney door Rick Stet

Niet van echt te onderscheiden foto’s, afbeeldingen in de stijl van oude meesters, strakke illustraties in een handomdraai; generatieve AI maakt het voor iedereen mogelijk. Tenminste, voor iedereen die snapt hoe AI-tools als Midjourney werken. Wat moet je erin stoppen om het gewenste resultaat te krijgen? Wat kun je wel en niet uit handen geven? Zijn er ethische of juridische grenzen? In een interactieve workshop gaan we samen op onderzoek uit.

 

Inclusie door Astrid Greven

De school als een plek waarbij niemand buiten de boot valt. Is dat een illusie? In deze interactieve workshop onderzoeken we wat het gedachtegoed van inclusief onderwijs NIMETO kan brengen. We gaan als het ware op reis met een aantal prikkelende inzichten, stellingen en omdenkers. Langs haarspeldbochten en watervallen, hobbelige en begaanbare wegen. We kijken met een brede blik naar wat jongeren kan hinderen en helpen om actief deel te zijn van de school en welke kansen er liggen om uitsluitingsmechanismes terug te dringen. Zodat NIMETO een vertrouwde plek is voor iedere jongere en ieder ander die met NIMETO te maken heeft. Oftewel: fasten your seatbelts.

 

Het fundament voor je LOB-activiteiten door Inge Britt Koren

De arbeidsmarkt verandert steeds sneller. Ontwikkeling is veel meer dan alleen maar het leren van kennis, vaardigheden en een houding die de (werk)omgeving vereist. Het gaat juist ook om persoonlijke mogelijkheden en drijfveren. Het begrip ‘ontwikkeling’ sluit aan bij de manier waarop we tegenwoordig tegen loopbaanontwikkeling aankijken. Welke holistische aanpak is nodig om een leven lang leren in het onderwijs te borgen? In deze workshop hoor je er meer over.

Hoe pas je duurzame ontwikkeldoelstellingen toe in je onderwijs?

door Utrecht Global Goals 

Leer meer over de sustainable development goals (duurzame ontwikkelingsdoelstellingen) en hoe je deze doelen in het onderwijs kan  toepassen! We gaan in deze interactieve workshop aan de slag met de SDG’s om beter te begrijpen wat deze doelen zijn, waarom ze belangrijk zijn en hoe ze met elkaar samenhangen. Daarnaast geven we tips over hoe je de SDG’s in je lessen kan integreren en hoe je je studenten kan activeren om er binnen school en/of erbuiten mee aan de slag te gaan. We zullen dit bespreken aan de hand van inspirerende voorbeelden die er al zijn in de stad. 

 

Generatie van A tot Z door Diversions

Hoe was jouw tijd op school: begrepen je docenten wat je voelde en motiveerde? Of dacht je vaak: “Ik zou het zelf anders doen.” Het is voor professionals een kunst om de verbinding met nieuwe generaties te maken. Om aan te sluiten bij specifieke generatiekenmerken, -verwachtingen en leerstrategieën. In deze workshop hoor je over de zin en onzin van generatie-denken, 5 kenmerken van generatie Z,  hoe stuur je op gewenst gedrag en heb je handvatten om zelf aan de slag te gaan met generatie Z.

 

Gratis onderwijs voor studenten! door Magda Filon

Deze workshop gaat over in extremen denken en omdenken. Leer het waardepropositie canvas  kennen door niet je huidige business aan te vullen...maar doo te bedenken hoe je  gaat verdienen als je core business gratis zou zijn. Leer op een andere manier kijken naar je eigen aanbod en leer te zoeken naar de waarde voor de klant (student).  

 

Verbindend communiceren door De Fitte Medewerker

“Dat communiceren gaat me toch best goed af?” Zou kunnen … Toch stapt de gemiddelde mens bij communicatie met anderen als vanzelf in talloze valkuilen. En dit kan soms heel slecht uitpakken. Vooral bij belangrijke gesprekken, waar je toch al tegenop zag. 

 

Ronde 2 (13.15 - 14.45 uur)

 

Systemisch transitiemanagement door Ilse Marks

"Iedereen wil verandering, maar niemand wil veranderen" . In deze workshop krijg je inzicht in de boven- en onderstroom van een veranderproces. Waarom zijn verandertrajecten soms zo weerbarstig en is het lastig om iedereen mee te krijgen? Welke fases kun je onderscheiden in een veranderproces en wat kun je doen om een vastgelopen traject vlot te trekken?  Hoe ga jij zelf om met veranderingen, wanneer ervaar je zelf weerstand en wat heb jíj nodig om mee te gaan in een verandering? 

 

AI en Midjourney door Rick Stet 

Niet van echt te onderscheiden foto’s, afbeeldingen in de stijl van oude meesters, strakke illustraties in een handomdraai; generatieve AI maakt het voor iedereen mogelijk. Tenminste, voor iedereen die snapt hoe AI-tools als Midjourney werken. Wat moet je erin stoppen om het gewenste resultaat te krijgen? Wat kun je wel en niet uit handen geven? Zijn er ethische of juridische grenzen? In een interactieve workshop gaan we samen op onderzoek uit.     

 

Help je organisatie om zeep door Magda Filon

Wie is de grootste concurrent van je organisatie? Dat ben je zelf! In deze workshop bedenk je manieren hoe je je organisatie kan verslaan met als doel om innovatiekansen te herkennen. In deze workshop prikkelen we de deelnemers om innovatief te denken met een verrassende alternatieve brainstormtechniek om blinde vlekken om te zetten in kansen.  Stap in de schoenen van een disruptor en zet je out-of-the box mindset aan!

 

Boks door The Sparringpartners

Tijdens deze workshop onderzoek je de link tussen je vechtgedrag en je handelen in de dagelijkse praktijk, Alleen is het nu het lichaam dat spreekt en het lichaam liegt niet. In deze actieve sessie ontstaat er een helderder beeld van hoe jij en je sparring partners communiceren en wat daar het effect van is. 

 

Inclusie op een school; is dat een illusie? door Astrid Greven

De school als een plek waarbij niemand buiten de boot valt. Is dat een illusie? In deze interactieve workshop onderzoeken we wat het gedachtegoed van inclusief onderwijs NIMETO kan brengen. We gaan als het ware op reis met een aantal prikkelende inzichten, stellingen en omdenkers. Langs haarspeldbochten en watervallen, hobbelige en begaanbare wegen. We kijken met een brede blik naar wat jongeren kan hinderen en helpen om actief deel te zijn van de school en welke kansen er liggen om uitsluitingsmechanismes terug te dringen. Zodat NIMETO een vertrouwde plek is voor iedere jongere en ieder ander die met NIMETO te maken heeft. Oftewel: fasten your seatbelts.

 

Hoe pas je duurzame ontwikkeldoelstellingen toe in je onderwijs? door Utrecht Global Goals 

Leer meer over de sustainable development goals (duurzame ontwikkelingsdoelstellingen) en hoe je deze doelen in het onderwijs kan  toepassen! We gaan in deze interactieve workshop aan de slag met de SDG’s om beter te begrijpen wat deze doelen zijn, waarom ze belangrijk zijn en hoe ze met elkaar samenhangen. Daarnaast geven we tips over hoe je de SDG’s in je lessen kan integreren en hoe je je studenten kan activeren om er binnen school en/of erbuiten mee aan de slag te gaan. We zullen dit bespreken aan de hand van inspirerende voorbeelden die er al zijn in de stad. 

 

Generatie Z door Diversions

Hoe was jouw tijd op school: begrepen je docenten wat je voelde en motiveerde? Of dacht je vaak: “Ik zou het zelf anders doen.” Het is voor professionals een kunst om de verbinding met nieuwe generaties te maken. Om aan te sluiten bij specifieke generatiekenmerken, -verwachtingen en leerstrategieën. In deze workshop hoor je over de zin en onzin van generatie-denken, 5 kenmerken van generatie Z,  hoe stuur je op gewenst gedrag en heb je handvatten om zelf aan de slag te gaan met generatie Z 

 

Gerrit Rietveld - Schoonheid in Eenvoud door Jan-Willem van Noord

Soms is het nodig om elkaar verhalen te vertellen. Sommige verhalen verdienen het om vaak verteld te worden. In deze lezing gaan we kijken naar het leven en de werken van Gerrit Thomas Rietveld (1888 - 1964). Zijn meubelontwerpen, architectonische vernuftigheden en praktische oplossingen om het dagelijks leven mooier en makkelijker te maken, inspireren nog steeds. Kijk en luister naar beelden en verhalen uit het leven van deze bijzondere vakman, vormgever, denker en kunstenaar.

Ronde 3 (15.00 - 16.15 uur) 

 

Gezamenlijke afsluiting  

 

Mogelijk gemaakt door
eenvoudig evenementen organiseren
 eenvoudig evenementen organiseren