Aanmeldformulier Workshops

Na een eerste geslaagde studiedag op 20 september 2022 organiseren we op 6 april 2023 wederom een campus-brede studiedag. Deze studiedag staat in het teken van ‘Innovatie van ons onderwijs.’ We maken er weer een feestje van met een heel interessant programma, met keuze voor zowel onderwijsgevend als onderwijsondersteunend personeel (OOP). De workshops voor het OOP staan onderaan de lijst.

Hieronder kun je meer informatie over alle workshops vinden. Bekijk deze eerst goed en maak vervolgens een keuze welke workshop je in Ronde 1 en welke je in Ronde 2 wil volgen.

Let op: er is per workshop een maximum aan het aantal deelnemers gesteld. Dus maak snel je keuze, want vol is vol!

Lees eerst de beschrijving van de workshops en maak vervolgens je keuze bekend door onderaan deze pagina de workshops die jij wilt volgen te selecteren. 

Ronde 1:

1. Escaperoom - hoe vertaal je leerdoelen naar game elementen? 

Raccoon Serious Games
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Educatieve escaperooms zijn relatief nieuw. Bij Raccoon zijn we gek op deze vorm van serious gaming. We maken zowel fysieke als online escaperooms. Een voorbeeld is de escaperoom in het Energie Transitie Huis.

Maar waar moet je precies op letten als je een educatieve escaperoom ontwikkelt? En welke elementen kunnen deelnemers hiervan zelf in het onderwijs gebruiken. In deze workshop leer je hier alles over, gebaseerd op dit artikel van Samantha Clarke uit 2017. 

En uiteraard spelen we zelf ook een rondje in het Energie Transitie Huis!

2. Innovatie in de praktijk

Sander Fase
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Zin in een creatieve uitdaging waarbij je AR, instructievideo's, esports of VR gaat inzetten? Hoe zet je bijvoorbeeld een AR bril in voor remote inspection, gebruik je games om samenwerking te bevorderen, of hoe bespaar je kostbare lestijd door individuele instructies eenvoudiger aan te bieden? Innovatieve kennis vinden we gewoon binnen Mondriaan!

Onze eigen collega's delen in deze workshop beknopt hun kennis en ervaring uit échte onderwijsmomenten. Daarmee maak je een concept voor een les of leermoment dat ook echt praktisch inzetbaar is.

3. Taal  geïntegreerd in het beroepsonderwijs

Marjolein Kool
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

‘Mijn studenten begrijpen mijn uitleg niet!’ Herkenbaar? Steeds meer studenten hebben moeite om de (praktijk)les te volgen. Waar ligt dat toch aan? Belangrijker nog: kunnen we het taalniveau ‘passchaven’, ‘repareren’ of ‘updaten’? Via een onderhoudsbeurt of Apk-keuring kun je ook werken aan taaldoelen. Dankzij de samenwerking tussen vak- en taaldocenten kan de student optimaal werken aan zijn taalvaardigheden. Nieuwsgierig? Kom dan naar de workshop Taal en Techniek. Je krijgt handige tools die je direct in je dagelijkse lespraktijk kunt gebruiken. Deze workshop is bedoeld voor zowel vak- als taaldocenten.

4. BIM - hoe kun je AR inzetten om onderwijs te ontwikkelen

Peter Breeman
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Op een dag als deze mag BIM niet ontbreken in het workshopprogramma, maar wat is nou BIM en op welke wijze kan dit voor een verandering zorgen voor nu en in de toekomst. Peter Breeman zal jullie in deze workshop meenemen in de ontwikkelingen die er nu zijn en die er in de toekomst aan komen. Op welke wijze maken we gebruik van een BIM en hoe delen we deze data en werken we zo efficiënt mogelijk met elkaar samen? Iedere betrokken partij gebruikt daarbij zijn eigen software.

Een Must voor je onderwijsprogramma en voor “makers van Mondriaan” de toekomst. Gebruik deze workshop ter verrijking van je eigen kennis en denk mee in de toepassingen voor je eigen vakgebied. Denk hierbij groot en out of the box. Maak gebruik van de (digitale) mogelijkheden die deze veranderingen met zich mee brengen. Denk na over veranderingen die spelen op het gebied van AI en AR. Wat betekent dit voor jou als docent en op welke wijze kan ik doorschakelen?

5. De impact van innovatie op ons onderwijs

Vernieuwenderwijs
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

De workshop over de impact van innovatie op blended onderwijs en hybride leren zal zich richten op hoe we nieuwe technologieën kunnen gebruiken om de manier waarop we lesgeven en leren te verbeteren. Deelnemers zullen leren over de verschillende manieren waarop blended onderwijs en hybride leren kunnen worden geïmplementeerd, evenals de mogelijke voordelen en uitdagingen die hiermee gepaard gaan. Er zal ook worden ingegaan op hoe kunstmatige intelligentie, zoals ChatGPT, kan worden gebruikt voor automatisering van bepaalde taken, zoals het genereren van feedback of het personaliseren van leerpaden. De workshop zal ook praktische tips bieden over hoe deze technologieën effectief kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkvormen en lessen.

6. Dit betekent de energietransitie voor jouw onderwijs!

Darel Education
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Veel professionals die werkzaam zijn in de energietransitie lopen tegen dezelfde uitdagingen aan. De masterclass van Darel biedt professionals die werkzaam (willen) zijn in de energietransitie de mogelijkheid om kennis en ‘best practices’ met elkaar te delen en een waardevol netwerk op te bouwen. De ervaring leert dat de interactie tijdens deze masterclasses zeer motiverend werkt.

7. Onderwijs ontwikkelen met je collega's met Design Thinking 

Onderwijsarena
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Design thinking is een manier van denken, een filosofie, waarmee je een "probleem" gaat bekijken. Het helpt je om creatieve en praktische oplossingen te vinden voor een probleem waar je tegenaan loopt of om meer inzicht te krijgen in waarom iets nog niet lekker loopt. Het is een manier van denken met een set werkvormen die gericht zijn op verbetering van iets dat bestaat.

En dat maakt dat het heel geschikt is om te gebruiken bij verbeteringen van je onderwijsontwerp. Op die manier kijken we in deze themasessie naar de inzet van design thinking. We gaan echt kijken hoe jij een bepaald deel van jouw onderwijs kunt herontwerpen of kunt aanpassen, zodat het beter wordt voor jou en studenten.  

Aan het einde van deze themasessie:   

  • weet je wat design thinking is; 
  • heb je een idee hoe jij dit in jouw onderwijs kunt inzetten;  
  • heb je een plan van aanpak;  
  • heb je bij elke stap een aantal werkvormen;  
  • kun je echt aan de slag. 

8. Blended onderwijs ontwerp in 5 stappen (basis)

Onderwijsarena
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Denk niet in lessen, maar in leeractiviteiten! Deze themasessie draait om de 5 stappen en de 5 leeractiviteiten die je als basis kunt gebruiken om goed onsite, online of blended onderwijs te ontwerpen en voor te bereiden. 

Tijdens deze themasessie gaan we aan de slag met jouw online of blended onderwijs en daarbij gebruiken we het BLOX model uit Kleppen Open! Actief leren met ict (september, 2021) als basis. Je ervaart diverse werkvormen die je zelf kunt gebruiken in je eigen onderwijs en je gaat zelf ook aan de slag met een les of een deel daarvan. Je maakt een start met een (her)ontwerp voor jouw eigen onderwijs. Je ontvangt bij deze themasessie de download met het BLOX model, dat je dus ook in de herziene versie van Kleppen Open! Actief leren met ICT vindt. 

Dit is een praktische instap-themasessie die ingaat op alle 5 stappen en leeractiviteiten.  

Aan het einde van deze themasessie: 

  • weet je de (rand)voorwaarden voor goed blended en online onderwijs; 
  • heb je een concreet stappenplan om jouw leeractiviteiten te ontwerpen; 
  • heb je een opzet gemaakt voor jouw eigen les(sen); 
  • kun je direct aan de slag in je eigen onderwijs. 

9. Online Escaperoom bouwen - toolgericht 'voor digibeten en digidoeners'

Onderwijsarena
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Tijdens deze themasessie ga je echt aan het werk met het bouwen van een escaperoom. We beginnen met een korte introductie over Gamification en Serious Gaming en je ziet (en ervaart) een aantal voorbeelden van online escaperooms. In de tweede helft ga je zelf aan de slag. Je krijgt voorbeelden om leuke (en leerzame) puzzels te maken voor fysieke en online escaperooms en gaat daarna zelf beginnen met bouwen. Er zijn verschillende opties hiervoor; voor digibeten en digidoeners en voor een fysieke of online lessituatie. 

Aan het einde van deze themasessie:   

  • weet je wat een escaperoom is;  
  • heb je ideeën voor de inzet van escaperooms in jouw onderwijs; 
  • heb je voorbeelden gezien van verschillende escaperoom (opties); 
  • weet je hoe je puzzels maakt van lesstof, waarmee je echt effect hebt; 
  • heb je een escaperoom gemaakt of in ieder geval een opzet waar je mee verder kunt in je eigen onderwijs. 

10. Workshop Ondernemend Gedrag

Immo Dijkma en Adri Mertens
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

‘Creativiteit’, ‘innovatie’ en ‘ondernemerschap’. Drie grote woorden die veel bedrijven, instellingen en onderwijsorganisaties gebruiken om zichzelf en/of hun ambities te beschrijven. Ook in vacatures wordt gevraagd om een ondernemend houding, creatieve denkkracht en het vermogen om altijd en overal te innoveren.

Vanuit het perspectief van leren is het interessant om te kijken wat er dan geleerd kan en moet worden. Zit ondernemerschap er nu eenmaal in (of niet)? Kun je ondernemen leren en hoe maak je creativiteit praktisch toepasbaar? Gaat het over ondernemerschap als iets wat te na te streven is of is het een must om überhaupt werk te vinden en te houden? En is er een verschil als het gaat om sociale ondernemingen, creatieve ondernemers of meer commercieel ondernemerschap? 

Saras Sarasvathy, onderzoekster van Darden University werd nieuwsgierig naar wat ondernemers nu feitelijk doen bij de start van een nieuw idee, project of product. Ze observeerde ondernemers en kwam tot vijf principes van ondernemend gedrag. Deze principes zijn zeer geschikt om op een praktische manier aan de slag te gaan met ondernemend gedrag. Ze zijn geschikt om zelf binnen het onderwijs ondernemend te zijn, ondernemend onderwijs te bouwen en gewoon te beginnen. In de workshop gaan we aan de slag met de vijf principes en verkennen we samen of en welke waarde ze hebben binnen jouw onderwijspraktijk. Ook we willen graag onze eigen ervaringen tot nu toe delen en meer horen over jouw ervaringen. 

Adri Mertens is werkzaam bij de techniekopleidingen van het Alfa College in Groningen. Hij was en is vanaf de start betrokken bij activiteiten op het voormalige Suiker Unie terrein en bij de samenwerking met Google in het Noorden. 

Immo Dijkma is docent ondernemerschap, creativiteit en innovatie bij de Hanzehogeschool en actief in het programma van de Noorderlingen voor studentondernemers en de Innovatie Werkplaats Groeningen.

11. Samenwerken voor OOP

September Onderwijs
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

Wanneer je succesvol wilt samenwerken met verschillende collega’s op de TechCampus en binnen ROC Mondriaan, dan is het handig om verschillen in kaart te brengen en krachten te bundelen. Hoe doe je dat efficiënt? September Onderwijs verzorgt de workshop ‘Samenwerken met collega’s’ en is bestemd voor OOP'ers in het mbo die graag op een fijne en efficiënte manier willen samenwerken met collega’s. Met als resultaat: Een betere samenwerking en meer werkplezier!

De resultaten:

  • Je maakt wrijvingen op een positieve manier bespreekbaar
  • Je haalt het beste uit iedereen naar boven
  • Je vergroot je communicatieve vaardigheden en leert mensen effectief te beïnvloeden

12. Pedagogisch handelen voor OOP

September Onderwijs
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

Wil je gedrag van studenten beter begrijpen? En weten hoe je het best kunt reageren in lastige situaties? Tijdens deze praktische workshop van September Onderwijs komt naar voren wat jij belangrijk vindt in jouw rol binnen school en leer je hier doelgericht mee werken. ‘De Welkome School’ staat hierin uiteraard centraal! De cursus is bedoeld voor iedereen die werkt binnen een school in een niet lesgevende functie. Met als resultaat dat wat je tijdens de workshop leert, direct toepassen in je werk, of thuis!

De resultaten:

  • Je leert de basis van pedagogiek die van waarde is in jouw rol
  • Je weet wat het effect is voor jouw handelen op de student
  • Je weet hoe je om moet gaan met lastige situaties

13. Getting Things Done

Loes4You
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

Na groot succes op onze eerste studiedag hebben we besloten om deze praktische workshop nogmaals aan te bieden en ditmaal specifiek voor ons onderwijsondersteunend personeel. Getting Things Done is een bewezen en wereldwijd gebruikte methode die overzicht en controle biedt, waardoor er meer bereikt kan worden. GTD helpt jou om effectiever en productiever te werken. Tijdens de 2uur durende workshop legt Loes Hooijboer jou uit wat GTD is, waarom je als kenniswerker hier profijt van zou kunnen hebben en neemt zij globaal de 5 stappen van GTD door d.m.v. praktische opdrachten en oefeningen. Na de workshop heb je handvatten gekregen om efficiënter en georganiseerder te werken.

Ronde 2:

1. Escaperoom - hoe vertaal je leerdoelen naar game elementen? 

Raccoon Serious Games
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Educatieve escaperooms zijn relatief nieuw. Bij Raccoon zijn we gek op deze vorm van serious gaming. We maken zowel fysieke als online escaperooms. Een voorbeeld is de escaperoom in het Energie Transitie Huis.

Maar waar moet je precies op letten als je een educatieve escaperoom ontwikkelt? En welke elementen kunnen deelnemers hiervan zelf in het onderwijs gebruiken. In deze workshop leer je hier alles over, gebaseerd op dit artikel van Samantha Clarke uit 2017. 

En uiteraard spelen we zelf ook een rondje in het Energie Transitie Huis!

2. Taal geïntegreerd in het beroepsonderwijs

Marjolein Kool
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

‘Mijn studenten begrijpen mijn uitleg niet!’ Herkenbaar? Steeds meer studenten hebben moeite om de (praktijk)les te volgen. Waar ligt dat toch aan? Belangrijker nog: kunnen we het taalniveau ‘passchaven’, ‘repareren’ of ‘updaten’? Via een onderhoudsbeurt of Apk-keuring kun je ook werken aan taaldoelen. Dankzij de samenwerking tussen vak- en taaldocenten kan de student optimaal werken aan zijn taalvaardigheden. Nieuwsgierig? Kom dan naar de workshop Taal en Techniek. Je krijgt handige tools die je direct in je dagelijkse lespraktijk kunt gebruiken. Deze workshop is bedoeld voor zowel vak- als taaldocenten.

3. BIM - hoe kun je AR inzetten om onderwijs te ontwikkelen

Peter Breeman
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Voor de gevorderde van de BIM gaat Peter Breeman de diepte in en gaan we kijken wat er al gedaan wordt op de scholen. Anderhalf jaar geleden is er een actieve start gemaakt door collega’s van de TechCampus. Door meer de diepte in te gaan zullen we aan de hand van de tijdlijn kijken waar we staan en verder gaan kijken waar we heen moeten.

Dit doen we door onszelf de volgende vragen te stellen; 

  • Wat was het vertrekpunt?  
  • Welke stappen zijn er gemaakt?  
  • Welke stappen zouden er gemaakt moeten zijn?  

Op welke wijze kunnen we met elkaar ervoor zorgen dat het Mondriaan in de toekomst een onderwijsprogramma heeft waarin BIM een grotere rol van betekenis in heeft en hoe kunnen we stappen maken richting dit onderwijs?  

Hoe hebben andere scholen dat gedaan en welke dingen kunnen we daaruit leren? 

4. De impact van innovatie op ons onderwijs

Vernieuwenderwijs
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

De workshop over de impact van innovatie op blended onderwijs en hybride leren zal zich richten op hoe we nieuwe technologieën kunnen gebruiken om de manier waarop we lesgeven en leren te verbeteren. Deelnemers zullen leren over de verschillende manieren waarop blended onderwijs en hybride leren kunnen worden geïmplementeerd, evenals de mogelijke voordelen en uitdagingen die hiermee gepaard gaan. Er zal ook worden ingegaan op hoe kunstmatige intelligentie, zoals ChatGPT, kan worden gebruikt voor automatisering van bepaalde taken, zoals het genereren van feedback of het personaliseren van leerpaden. De workshop zal ook praktische tips bieden over hoe deze technologieën effectief kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkvormen en lessen.

5. Dit betekent de energietransitie voor jouw onderwijs!

Darel Education
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Veel professionals die werkzaam zijn in de energietransitie lopen tegen dezelfde uitdagingen aan. De masterclass van Darel biedt professionals die werkzaam (willen) zijn in de energietransitie de mogelijkheid om kennis en ‘best practices’ met elkaar te delen en een waardevol netwerk op te bouwen. De ervaring leert dat de interactie tijdens deze masterclasses zeer motiverend werkt.

6. Inspiratietour The Green Village

Green Village
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Om 13.30 uur vertrekken we gezamenlijk naar The Green Village. Hiervoor hebben wij een bus gereserveerd. Eenmaal aangekomen bij The Green Village starten we de tour met een korte introductie waarin je informatie krijgt over het concept en de context van The Green Village, dee doelstellingen en het unieke innovatieproces. Vervolgens maken we kennis met de duurzame innovatieprojecten op The Green Village. Tijdens de rondleiding over het terrein wordt stilgestaan bij drie thema’s, waarbij verschillende projecten aan bod komen. De thema’s zijn: 

  • Duurzaam bouwen & renoveren 
  • Toekomstig energiesysteem 
  • Klimaatadaptieve stad 

Bij de verschillende projecten krijg je toelichting van het onderzoeksdoel en de potentiële marktimpact. Je zal ontdekken dat de uitdagingen voor de innovaties vaak niet op het technische vlak liggen, maar op het gebied van wet- en regelgeving, bedrijfseconomisch vlak of bij acceptatie door het grote publiek. Tussen 15.00 en 15.30 uur vertrekt de bus weer richting de TechCampus. 

Meer info: https://www.thegreenvillage.org/inspiratietour-met-gids/

7. Onderwijs ontwikkelen met je studenten met Design Thinking 

Onderwijsarena
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Design thinking is een manier van denken, een filosofie, waarmee je een "probleem" gaat bekijken. Het helpt je om creatieve en praktische oplossingen te vinden voor een probleem waar je tegenaan loopt of om meer inzicht te krijgen in waarom iets nog niet lekker loopt. Het is een manier van denken met een set werkvormen die gericht zijn op verbetering van iets dat bestaat.

Steeds meer bedrijven werken op deze manier en daarom is het interessant om dit ook met studenten in jouw les of tijdens een project te doen. Hoe kun je jouw onderwijs (deels) zo vormgeven dat studenten in de klas werken volgens de filosofie van design thinking en wat vraagt dit van jou als docent? Tijdens deze themasessie krijg je een aantal voorbeelden en ga je zelf ook aan de slag met het (her)ontwerpen van een aantal leeractiviteiten. 

Aan het einde van deze themasessie:   

  • weet je wat design thinking is; 
  • heb je een idee hoe jij dit kunt inzetten;  
  • heb je een plan van aanpak;  
  • heb je bij elke stap een aantal werkvormen;  
  • kun je echt aan de slag. 

8. Blended Onderwijs ontwerp in 5 stappen (gevorderd) 

Onderwijsarena
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

Denk niet in lessen, maar in leeractiviteiten! Deze werksessie draait om de 5 stappen en de 5 leeractiviteiten die je als basis kunt gebruiken om goed onsite, online of blended onderwijs te ontwerpen en voor te bereiden.

In de themasessie (In 5 stappen naar goed blended onderwijs)starten we bij het concept, de kaders en de voorbeelden. In deze werksessie ga je echt meteen zelf aan de slag. Vergeet dus niet om materialen mee te nemen om echt met jouw onderwijsontwerp aan de slag te gaan. Tijdens deze themasessie is er dus echt eens een keer tijd om iets uit te werken.

Aan het einde van deze workshop:

  • Heb je met behulp van het BLOX model een (her)ontwerp van een deel van jouw onderwijs gemaakt;
  • Heb je feedback van collega’s en de trainer gekregen om het verder aan te scherpen of door te ontwikkelen;
  • Heb je een goed idee van wat je nog nodig hebt om zelfstandig verder te gaan

9. Workshop Ondernemend Gedrag

Immo Dijkma en Adri Mertens
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

‘Creativiteit’, ‘innovatie’ en ‘ondernemerschap’. Drie grote woorden die veel bedrijven, instellingen en onderwijsorganisaties gebruiken om zichzelf en/of hun ambities te beschrijven. Ook in vacatures wordt gevraagd om een ondernemend houding, creatieve denkkracht en het vermogen om altijd en overal te innoveren.

Vanuit het perspectief van leren is het interessant om te kijken wat er dan geleerd kan en moet worden. Zit ondernemerschap er nu eenmaal in (of niet)? Kun je ondernemen leren en hoe maak je creativiteit praktisch toepasbaar? Gaat het over ondernemerschap als iets wat te na te streven is of is het een must om überhaupt werk te vinden en te houden? En is er een verschil als het gaat om sociale ondernemingen, creatieve ondernemers of meer commercieel ondernemerschap? 

Saras Sarasvathy, onderzoekster van Darden University werd nieuwsgierig naar wat ondernemers nu feitelijk doen bij de start van een nieuw idee, project of product. Ze observeerde ondernemers en kwam tot vijf principes van ondernemend gedrag. Deze principes zijn zeer geschikt om op een praktische manier aan de slag te gaan met ondernemend gedrag. Ze zijn geschikt om zelf binnen het onderwijs ondernemend te zijn, ondernemend onderwijs te bouwen en gewoon te beginnen. In de workshop gaan we aan de slag met de vijf principes en verkennen we samen of en welke waarde ze hebben binnen jouw onderwijspraktijk. Ook we willen graag onze eigen ervaringen tot nu toe delen en meer horen over jouw ervaringen. 

Adri Mertens is werkzaam bij de techniekopleidingen van het Alfa College in Groningen. Hij was en is vanaf de start betrokken bij activiteiten op het voormalige Suiker Unie terrein en bij de samenwerking met Google in het Noorden. 

Immo Dijkma is docent ondernemerschap, creativiteit en innovatie bij de Hanzehogeschool en actief in het programma van de Noorderlingen voor studentondernemers en de Innovatie Werkplaats Groeningen.

10. IamMirte, de betaalbare en modulaire onderwijsrobot 

Martin Klomp
Doelgroep: onderwijsgevend personeel

In deze workshop zullen we je eerst kort kennis laten maken met de Mirte robot die we voor onderwijsdoeleinden ontwikkelen. Hierna gaat iedereen in tweetallen aan de slag om de robot een parcours te laten volgen. We sluiten af met een korte brainstormsessie hoe de Mirte robot in eigen onderwijs ingezet zou kunnen worden. Kijk ook op: https://iammirte.org/

11. Hostmanship voor OOP

Rob van Vlokhoven
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

In een workshop van 2 uur (van 13:30-15:30) wil ik je meenemen in het Hostmanship gedachtegoed en met elkaar de dialoog aangaan over wie jouw ‘gast’ nu is en welke rol jij vervult in het creëren van een ‘welkome school’. De opbouw van de workshop start met een welkomstwoord, we gaan kennis maken en verrassende vragen stellen. Vervolgens gaan we Hostmanship ontrafelen; De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. We gaan in op het WOW-model en de 3 Dimensies van Hostmanship. Ook kijken we naar innovatie door de menselijke maat (link met het thema van de dag) door het uiteenzetten van 3 belevings-/ innovatiestrategieën met focus op de menselijke maat (human experience). We gaan in dialoog over de rol ‘ondersteuning’ bekeken door de Hostmanship bril (Hostmanship methode).

Wie zijn jouw gasten? (en wat is jouw relatie tot de student) Wanneer ontmoet je ze? Welk gevoel wil je hen hierbij geven? Welke kansen zijn er om dit gevoel tot leven te wekken? (We gaan Ways to WOW ontwerpen) en uiteindelijk delen we onze inzichten met elkaar.

Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten. Grote groet, Rob van Vlokhoven (link: Welcome! by Rob van Vlokhoven)

 

12. Samenwerken voor OOP

September Onderwijs
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

Wanneer je succesvol wil samenwerken met verschillende collega’s op de TechCampus en binnen ROC Mondriaan, dan is het handig om verschillen in kaart te brengen en krachten te bundelen. Hoe doe je dat efficiënt? September Onderwijs verzorgt de workshop ‘Samenwerken met collega’s’ en is bestemd voor OOP'ers in het mbo die graag op een fijne en efficiënte manier willen samenwerken met collega’s. Met als resultaat: Een betere samenwerking en meer werkplezier!

De resultaten:

  • Je maakt wrijvingen op een positieve manier bespreekbaar
  • Je haalt het beste uit iedereen naar boven
  • Je vergroot je communicatieve vaardigheden en leert mensen effectief te beïnvloeden

13. Pedagogisch handelen voor OOP

September Onderwijs
Doelgroep: onderwijsondersteunend personeel

Wil je gedrag van studenten beter begrijpen? En weten hoe je het best kunt reageren in lastige situaties? Tijdens deze praktische workshop van September Onderwijs komt naar voren wat jij belangrijk vindt in jouw rol binnen school en leer je hier doelgericht mee werken. ‘De Welkome School’ staat hierin uiteraard centraal! De cursus is bedoeld voor iedereen die werkt binnen een school in een niet lesgevende functie. Met als resultaat dat wat je tijdens de workshop leert, direct toepassen kunt in je werk, of thuis!

De resultaten:

  • Je leert de basis van pedagogiek die van waarde is in jouw rol
  • Je weet wat het effect is voor jouw handelen op de student
  • Je weet hoe je om moet gaan met lastige situaties

Wat is jouw keuze voor een workshop in Ronde 1?

Wat is jouw keuze voor een workshop in Ronde 2?

We starten de studiedag al om 08:15 uur met een actieve yogasessie van collega Eleonora! Dus begin je dat goed en vol energie en doe gezellig mee. Wil je meedoen? Geef dat hieronder even aan, dan houden we er rekening mee!

Lunch opties

Mogelijk gemaakt door
eenvoudig evenementen organiseren
 eenvoudig evenementen organiseren