Show & Share
In de vorm van een presentatie delen enkele faculteiten wat zij in relatie tot het thema kwaliteitskenmerken hebben ontwikkeld. In deze sessies is veel ruimte voor interactie.
Er zijn vijf parallelle sessies:
1. Het ontwerpen van diverse loopbaanpaden: een bottom-up benadering in twee fasen - Bianca Langhout en Anna Smulders (EUR) In deze interactieve sessie laten we een bottom-up benadering zien voor het ontwikkelen en uitschrijven van diverse loopbaanpaden. Deze aanpak is ontwikkeld met en voor de Erasmus School of Economics en wordt nu vertaald naar de behoeften en wensen van andere faculteiten. Kom langs en laat je inspireren door onze aanpak en wissel van gedachten over hoe je deze kunt toepassen (en verbeteren) in jouw organisatie! |
2. Towards a more qualitative and flexible framework for academic performance assessment - Martyna Janowicz In December 2023, Tilburg School of Economics and Management (TiSEM) introduced a new personnel policy aligned with the Recognition & Rewards vision. The policy allows faculty members to shape their careers around four key domains: research, teaching, impact and funding, and leadership. Faculty may choose to focus on one or more of these domains, provided they maintain a minimum performance level in the others. Performance expectations across domains increase with academic rank. For each domain and performance level, a general performance profile is defined, which can be achieved through a unique combination of quantitative and qualitative indicators. The TiSEM Assessment Protocol outlines these performance profiles along with non-exhaustive lists of potential performance indicators. The presentation will provide a brief overview of the new personnel policy, a detailed examination of the assessment protocol, and some initial experiences with the implementation of both. |
3. Developing a Research Output Culture - Maarten Voors (WUR) |
4. Hoogleraar met een focusprofiel - Menno Hurenkamp (UvH) Sinds 2024 is Menno Hurenkamp hoogleraar democratie als mensenwerk aan de Universiteit voor Humanistiek, met een impactprofiel. Zowel zijn eigen werk als het werk voor de UvH is er op gericht verbinding tussen wetenschap en maatschappij te realiseren, door het klassieke handwerk (onderzoek, onderwijs, publicaties) als door de organisatie van postacademisch onderwijs aan de UvH via de zogenaamde UvH-academie. Hierover gaat ook zijn presentatie. |
5. Narratieven in de praktijk - Patrick Anderson (TU/e) en NWO Het gebruik van narratieven wordt alom aangeraden als een belangrijke stap richting een meer kwalitatieve beoordelingsmethodiek. De ontwikkeling en implementatie van een narratief CV is echter afhankelijk van een weerbarstige praktijk. Patrick Anderson en een medewerker van NWO vertellen over de kansen en uitdagingen van narratieven in hun organisaties. |