Support

Onze specialisten staan voor je klaar

Support

Onze specialisten staan voor je klaar

Heb je vragen over het gebruik van onze producten? In onze kennisbank staan tientallen support artikelen, handleidingen en tutorials die je verder helpen. Kijk gerust even rond. 

Heb je overige vragen? Schroom dan niet om contact op te nemen via mail, telefoon of chat. Wij staan altijd voor je klaar!

Event Website

Algemene instellingen, Formulier, Betalingen, Website pagina’s

Communicatie

E-mail instellingen, Contacten beheren, Berichten versturen, Enquete, Marketing

Aanmeldingen

Aanmeldingen, Gedetailleerde statistieken, Enquête resultaten.

Deelnemeromgeving

account aanmaken, overzicht evenementen, persoonlijke gegevens

Online Event Platform

Admin panel, exposanten, bedrijven, programma, lobby

Abstract handling

 Contributie- en reviewformulier, toewijzen, auteurs & review account

Blader door onze veelgstelde vragen

Event Registratie Software

Voor wie is deze FAQ bedoeld?

Als je een evenement gaat organiseren, dan kun je gebruik maken van onze registratietool. Hiermee regel je alles omtrent de registratie, communicatie en administratie van je evenement. Je kunt als leidraad dit handboek gebruiken. Hieronder staan de meest gestelde vragen over deze tool. 

Wat is e-mail authenticatie?

E-mail authenticatie zorgt ervoor dat je de bezorging van je berichten optimaliseert. aanmelder.nl ondersteunt DKIM en DMARC e-mailauthenticatie. Je verkleint het risico dat je bericht als spam gezien wordt en in de spam-folder terecht komt. Lees hier meer over e-mail authenticatie Wil je e-mail authenticatie toepassen op de domeinnaam, die je als afzender voor je berichten hebt ingesteld? Neem dan contact met ons op.

Hoe doe ik een terugstorting naar een deelnemer?

Heeft een deelnemer al betaald en wil je deze betaling refunden? Je kunt per persoon een terugbetaling aanvragen. Lees hier hoe je dit doet. Je kunt ook meer lezen over een Terugbetaling in bulk, bijvoorbeeld als je deelnemersgroepen of iedereen wilt terugbetalen zonder dit per persoon te hoeven doen.

Wat is het verschil tussen een creditfactuur en een terugstorting?

Een terugbetaling (ookwel terugstorting of refund) is een daadwerkelijke betaling terug aan de deelnemer als diegene al betaald heeft. Een factuur crediteren doe je als de deelnemer nog niet betaald heeft en je het bedrag weer op 0 wilt zetten. Lees hier nog eens het support artikel over terugbetalingen.

Hoe deel ik mijn evenement met collega's?

Je kunt op organisatieniveau gebruikers toevoegen en per evenement andere gebruikers toevoegen. Je kunt dit alleen organiseren als je eigenaar bent. Je kunt hier iemand mede-organisator maken of alleen inzage geven in de registraties. Als je rechts bovenin de roze balk op ‘organisatie’ klikt dan kom je op het organisatie dashboard. Hier kun je aan de slag met onder andere je evenementen en het delen van het evenement met andere gebruikers.

Hoe pas ik gegevens op mijn factuur aan?

De factuur vanuit aanmelder voor jou wordt gericht aan het adres wat je bij je facturatieprofiel hebt ingevuld. Ga vanuit je dashboard naar de roze balk en druk op ‘instellingen’. Hier kun je zien welk facturatieprofiel gebruikt wordt en deze wijzigen. Hier kun je eventueel ook PO nummers toevoegen. Bedoel je de gegevens op een deelnemersfactuur? Via ‘aanmeldingen’ vanuit het dashboard kun je de facturen van de desbetreffende persoon vinden. Je kunt hier de deelnemers facturen beheren.

Hoe koppel ik vragen in het aanmeldformulier?

Hieronder een instructievideo over het gebruik van het aanmeldformulier en het koppelen van vragen. Of lees hier het supportartikel hierover. Je kunt dus bepaalde vragen alleen laten verschijnen naar aanleiding van een antwoord op een vorige vraag!

Hoe zorg ik dat de deelnemer de juiste prijs ziet in het aanmeldformulier?

Heb je een evenement waar deelnemers een prijs voor moeten betalen? Onder ‘betalingen’ vanuit het dashboard, bepaal je je het betaalsysteem (OBP of DCS), een betaalmethode voor jouw deelnemers, en hier maak je ook de toegangsbewijzen aan. Hier kun je de prijzen of de verschillende prijzen van je evenement instellen. Je kunt deze toegangsbewijzen koppelen aan vragen van het aanmeldformulier. Het is van belang dat je dit goed koppelt zodat de deelnemer de juiste prijs kan betalen. Hoe je dat doet, lees je hier.

Hoe voeg ik limieten toe aan een vraag?

 

Wil je dat een maximaal aantal personen kunnen antwoorden op een bepaalde vraag of zich voor een onderdeel kunnen inschrijven? Je kunt dan in het aanmeldformulier limieten instellen, via het tandwieltje bij de desbetreffende vraag. De uitgebreide uitleg vind je hier.

De datum van het evenement is verplaatst, wat nu?

Hebben deelnemers zich al ingeschreven, maar gaat het evenement naar een andere datum? Je kunt of je huidige evenement natuurlijk behouden, maar soms is het beter om met een volledig nieuw evenement te beginnen. Kies je voor het eerste? Dan kun je het beste een mededeling sturen naar de aangemelde personen via het berichtencentrum om hen het akkoord op de nieuwe datum te laten aangeven. Via een mededeling kun je een knop met een link maken die deelnemers terug laat gaan naar hun registratie om een wijziging kunnen te doen (in dit geval hun deelname bevestigen voor de nieuwe datum). Of bijvoorbeeld een workshop keuze door te geven, indien de workshops ten tijde van de uitnodiging nog niet bekend waren. Check voor het opstellen van de mededeling 2 zaken: ten eerste dat bij algemene instellingen de instelling ‘wijziging van deelnemers’ uitgevinkt staat. Ten tweede dat je een vraag hebt toegevoegd aan het aanmeldformulier, zoals de nieuwe data of workshops die ze kunnen kiezen. Vervolgens voeg je een knop toe aan de mededeling. Klik, als je de knop in je bericht gesleept hebt, op het pennetje en vervolgens op de dropdown ‘formulier bewerken’. Zo kunnen jouw deelnemers op de knop klikken, komen ze op hun formulier terecht en kunnen ze deze aanvullen door jouw extra toegevoegde vraag te beantwoorden. Lees hier de uitgebreidere uitleg.

Hoe toon ik de juiste gegevens van de deelnemer in het bevestigingsbericht?

Wil je het bevestigingsbericht persoonlijk maken door de naam in de aanhef terug te laten komen? Of door de doorgegeven keuzes van de deelnemer te herhalen/op te sommen? Gebruik een automatisch vervangwoord of een antwoordcode van de desbetreffende vraag uit het aanmeldformulier. Lees hier hoe je dit doet.

Hoe verwijder ik deelnemersgegevens na een evenement?

Als je een evenement kopieert, dan neemt het systeem niet de persoonsgegevens mee. Kopieer dus je evenement en verwijder de oorspronkelijke. Zo behoud je wel de vormgeving, maar niet de deelnemersgegevens.

Hoe komt mijn website naam er uit te zien?

Bij ‘algemene instellingen’ stel je dit in. In eerste instantie is de naam van je evenement www.aanmelder.nl/111111 (een 6 cijferig nummer die verschilt). Je kunt de 6 cijfers vervangen door je evenementnaam (klik hier voor het artikel). Je kunt ook je eigen webadres gebruiken door een nieuwe domeinnaam te kopen of een eigen domeinnaam te koppelen.

Hoe verzend ik een test e-mail?

Je kunt verschillende soorten berichten opstellen vanuit je berichtencentrum op het dashboard. Nadat je deze hebt vormgegeven, klik je op verzendinstellingen. Voordat je daadwerkelijk e-mails verstuurt kun je in het tweede blok eerst een test e-mail sturen. Dit kan alleen als je iets aan de inhoud van je e-mail hebt aangepast t.o.v. het standaard bericht, je in het eerste blok het onderwerp hebt ingevuld van de e-mail en geselecteerd hebt aan wie je de mail wilt richten (zodat het systeem de mail daadwerkelijk op een deelnemer kan baseren). Het is aan te raden altijd eerst een test e-mail te sturen voordat je naar je deelnemers een mail verstuurt om alles goed te testen.

Online Event Platform

Voor wie is deze FAQ bedoeld?

Ga je een online event organiseren, dan vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. Er is ook een FAQ voor deelnemers beschikbaar. Deze sturen wij altijd op na de set-up meeting.

Hoe ziet een online event omgeving eruit?

Het is natuurlijk lastig om je voor te stellen hoe het online platform eruit ziet. Hier kun je je aanmelden voor een Expert Sessie. Dit is een goede mogelijkheid om te ervaren hoe het platform eruitziet.

Waar moet ik beginnen bij het inrichten van een online event?

Na het eerste contact krijg je van ons een checklist, waarin per week aangegeven staat wat je ongeveer gedaan moet hebben om op schema te blijven. Ook kun je deze tutorial bekijken, zodat je direct goed van start kunt.

Wat is een admin panel?

Het admin panel is het eerste dat je ziet, wanneer je als organisator (administrator) inlogt met jouw persoonlijke inloggegevens. Je ziet het overzichtspaneel van waaruit je het gehele event zult inrichten. Bekijk hier de tutorial over het admin panel.

Hoe voeg ik een gebruiker toe?

Bekijk hier de tutorial over het toevoegen van een gebruiker.

Hoe krijgen deelnemers toegang tot mijn online event?

Deelnemers krijgen toegang tot het event via een persoonlijke deelname link die zij per e-mail ontvangen, met hierin ook hun gebruikersnaam (hun e-mail adres) en wachtwoord.De templates die beschikbaar zijn voor de mailings kun je naar eigen behoefte aanpassen. Wel is het belangrijk dat er altijd de persoonlijke link en inloggegevens worden verstuurd. Deze zijn namelijk voor iedereen uniek.

Hoe kan een exposant aanpassingen maken in zijn stand?

Bekijk deze tutorial om hier meer over te leren. Je kunt deze tutorial ook naar de exposanten sturen.

Hoe voeg ik bedrijven toe?

Bekijk hier de tutorial over het toevoegen van een bedrijf.

Is er een zoekbalk voor bedrijven mogelijk?

Wanneer je meer dan 16 bedrijven uploadt dan krijg je een zoekbalk.

Wat kan ik mijn sponsoren bieden?

Er is een speciale ruimte, een zogenaamde stand, waar je tekst, logo, video, contactpersonen, downloadbare documenten, e-mailadressen en website-links kwijt kunt.

Hoe maak je een Bestand URL?

Als je een downloadbaar bestand wilt toevoegen aan je bedrijfsstand, kan dit alleen via een bestand URL. Deze voeg je toe aan je bedrijfspagina, via ‘bewerk bedrijf’, ‘extra details bedrijf’.Je voegt zo’n bestand URL toe op de volgende manier:

  1. Ga naar google drive
  2. Upload je file hier (nieuw file)
  3. Klik op het pdf document zodra deze is geupload
  4. Klik vervolgens met je rechter muisknop op get link
  5. Zet de settings op deelbaar met iedereen. Kopieer en plak deze link in Bestand URL.

Hoe voeg ik een programma toe?

Bekijk hier de tutorial over het toevoegen van programmaonderdelen.

Hoe kunnen deelnemers deelnemen aan een programmaonderdeel?

Deelnemers klikken op de lobbytegel “programma” om het volledige programmaoverzicht te zien. Wanneer zij klikken op de sessie waaraan ze deel willen nemen, krijgen ze de knop “sessie betreden” te zien.

Welke interactiemogelijkheden zijn er?

Deelnemers kunnen tijdens een sessie met elkaar chatten, hun mening geven via een poll, meedoen aan een quiz, gezamenlijk een wordcloud vormen of hun vragen stellen in de Q&A. Deze vragen kunnen live in de sessie beantwoord worden door de spreker of door een moderator.

Welke streamingdiensten kunnen in het platform ingezet worden?

 

In het platform kan met verschillende streamingdiensten gewerkt worden. Voor livestream programmaonderdelen kun je kiezen uit: YouTube, Twitch, Jetstream, Vimeo, Iframe. Vraag je Event Consultant naar meer informatie of koppel je AV-partij aan je Event Consultant om de beste oplossing te bepalen.

Wat is de kwaliteit van de verschillende stream kanalen?

Hoe zet ik onderdelen uit in Samba?

Klik op het tandwieltje  links onderin om zelf te kiezen welke onderdelen je links in de balk wilt hebben.

Hoe neem ik een sessie op in Samba?

 

Door op het volgende icoontje  te klikken aan het begin van een sessie wordt de sessie opgenomen. Dit kan zowel door de spreker zelf gedaan worden als door één van de organisatoren (admin).

Kan ik een uitdraai krijgen van alle chats?

Achteraf krijg je van alle chats een Excellijst, deze kun je als organisator vinden in het admin panel onder statistieken overzicht. Uiteraard krijg je nooit de Privé Chats tussen deelnemers te zien. Alleen de openbare chats komen in het Excel overzicht. Hier kun je per sessie ook precies zien hoe lang een deelnemer in een programma onderdeel is geweest.

Hoe voeg ik een helpdesk toe, zodat deelnemers technische vragen kunnen stellen tijdens het evenement?

Je kunt de helpdesk toevoegen bij Instellingen → Geavanceerd → Beheerders. Waar je één van de beheerders onder het kopje ‘acties’ kunt aanvinken als helpdesk. Zie hieronder: 

De nieuws features van Event Management

Hier vind je alle nieuwe features van het systeem. Zo blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen en en kun je optimaal gebruik maken van Event Management.

Zitplaatsmodule

Zitplaatsmodule November 2021   De Coronamaatregelen voor evenementen veranderen continu. Het...

Kalenderlink verbetering

Kalenderlink verbetering Juli 2021 In het 2e kwartaal kon je als gebruiker stemmen voor een nieuwe...

Deelnemeromgeving

Deelnemeromgeving Mei 2021 Deelnemers kunnen nu inloggen via jouw evenementen website en makkelijk...

Support staat voor je klaar

Onze software is zo gebruiksvriendelijk dat je zelf direct aan de slag kunt. Maar we begrijpen ook dat je misschien vragen of advies nodig hebt. Onze support collega’s helpen je graag bij elke vraag die je hebt.

+31 (0) 15 2400 119

info@aanmelder.nl