Masterclass-serie

De bureauwereld staat flink onder druk. Deze periode vol ontwikkelingen en kansen vraagt om het herijken van de doelstellingen en strategie voor je bureau. In deze Masterclass-serie behandelen we de bewegingen in de markt, de mogelijkheden om daarop in te spelen, je bureau te laten groeien, de positionering op scherp te zetten en de communicatiestrategie te bepalen. Met tips die je meteen kan toepassen in de praktijk voor je eigen bureau. 

 

Eindresultaat

Na afloop van de Masterclass-serie kun je meteen aan de slag:

  • Met een scherp beeld van marktontwikkelingen en kansen voor je bureau
  • Ideeën over je new business strategie en strategie op groei voor je bedrijf
  • Kennis over het opzetten van een scherpe positionering en merkverhaal
  • De opties voor de communicatiestrategie en thought leadership
     

Opzet

Deze Masterclass bestaat uit een serie van 4 afleveringen, online sessies van elk 1,5 uur onder leiding van Bert Hagendoorn. Bert is al meer dan 10 jaar specialist op het gebied van positionering en groeistrategie en werkt als adviseur voor succesvolle creatieve bureaus. Elke aflevering schuiven twee gerenommeerde specialisten aan tafel, waar Bert het gesprek mee aangaat om te komen tot een verdieping van de materie in de praktijk.

Doelgroep

De Masterclass-serie is bedoeld voor professionals van creatieve bureaus: managing directors, creatief directeuren, strategy directors, accountmanagers, marketingmanagers en communicatiespecialisten.

Data

Woensdag   9 juni 11.00 – 12.30 uur
Woensdag 16 juni 11.00 – 12.30 uur
Woensdag 23 juni 11.00 – 12.30 uur
Woensdag 30 juni 11.00 – 12.30 uur
 

Inhoud sessies

1. Ontwikkelingen en kansen in de markt - 9 juni

In deze sessie bespreken we de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt en hoe bureaus daarop in kunnen spelen. Onderwerpen zijn de concurrentie, de consolidatie in de bureauwereld, de in-housing trend, internationalisering en het aanpassingsvermogen van bureaus. We gaan in op de kansen op het gebied van samenwerking, de mogelijkheden om in te spelen op veranderingen in de markt en tips voor bureaus om zichzelf beter neer te zetten en te groeien.In deze sessie bespreken we de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt en hoe bureaus daarop in kunnen spelen. Onderwerpen zijn de concurrentie, de consolidatie in de bureauwereld, de in-housing trend, internationalisering en het aanpassingsvermogen van bureaus. We gaan in op de kansen op het gebied van samenwerking, de mogelijkheden om in te spelen op veranderingen in de markt en tips voor bureaus om zichzelf beter neer te zetten en te groeien.

De twee gasten bij deze uitzending zijn:

  • Fred Moolhuijsen, Founder Brand & Business Architects
  • Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group, Founder GUC

 

2. Doelstellingen en groeistrategie - 16 juni

Deze aflevering gaan we in op het opstellen en herijken van de doelstellingen op verschillende niveaus, het bepalen van de strategie daarop, de marketingstrategie en de strategie voor groei. Hoe realiseer je je economische doelstellingen? Zijn er aanpassingen nodig in je producten en diensten? Op welke categorie klanten ga je je richten en wat is je new business strategie? En welk werk zet je in de etalage?

De twee gasten bij deze uitzending zijn:

  • Mark Landman, Managing Partner DotControl & RockBoost 
  • Inge Ligthart, CEO/Owner Dawn

 

3. Positionering en merkverhaal - 23 juni

Deze sessie gaat over hoe je een positie kunt veroveren in het volle speelveld. We bespreken welke aanpak je kunt volgen om tot een goede positionering of herpositionering te komen en in welke mate het zinvol is om te werken met externe specialisten. We gaan ook in op de vraag waarmee bureaus zich het beste kunnen onderscheiden. Vervolgens bespreken we hoe de gekozen positionering geactiveerd kan worden binnen en buiten het bureau. Hoe vertaalt het zich bijvoorbeeld naar communicatie, zoals visuele elementen en andere uitingen?

De twee gasten bij deze uitzending zijn:

  • Marc Oosterhout, Brand Consultant en oprichter N=5
  • Mary Hoogerbrugge, Merkspecialist en oprichter De Positioneerders

 

4. Communicatiestrategie en thought leadership - 30 juni

Bij deze aflevering gaan we in op de strategie voor de communicatie, en de mogelijkheden op het gebied van pers en pr, events en awards - nationaal en internationaal. En waarover je kan vertellen: je werk, je overtuiging of je bureaucultuur. We bespreken het marketingcommunicatiebudget, hoe je het team communicatie in kan richten, wat communicatie aanleidingen kunnen zijn en welke middelen ingezet kunnen worden. Maar ook hoe je thought leadership slim kan inzetten om je verhaal uit te dragen.

De twee gasten bij deze uitzending zijn:

  • Jessica Hartley, Creative PR
  • Mèlanie Bosveld, Founder & Managing Director Kult&Ace

 

 

 

eenvoudig evenementen organiseren
 eenvoudig evenementen organiseren