Great Learning Nederland biedt twee opleidingen aan voor schoolleiders en schooldirecteuren: de Assessment for Leaders-opleiding en de School leader for Learning-opleiding.
 

Bij beide opleidingen werk je aan herregistratie voor het Schoolleidersregister PO. Inhoudelijk draait de School leader for Learning-opleiding om de organisatie van IPC op school en je eigen rol daarin. De Assessment for Leaders-opleiding specialiseert op het omgaan met verschillen op school en daaraan gekoppeld het IPC-assessmentprogramma. Ook hier is er ruim aandacht voor jouw rol als schoolleider.

 

Hoe ziet de Assessment for Leadersopleiding eruit?
Je doet kennis op en ontwikkelt je vaardigheden over het ‘Omgaan met verschillen’. Je onderzoekt hoe het assessmentprogramma van IPC nog beter tot zijn recht komt bij jou op school. Daarop aansluitend vind je tijdens de opleiding een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe gebruiken leerkrachten het assessment effectief in de klas?
  • Hoe ga je zelf om met verschillen binnen jouw team?
  • Welke kennis en competenties heb jij dan nodig om jouw leiderschapsrol goed uit te voeren?
  • Hoe vertaal je dit alles naar je schoolorganisatie?

We gaan met je aan de slag tijdens vier trainingsdagen in Utrecht. Bovendien voer je praktijkopdrachten uit en heb je een coaching- of leergesprek met de IPC-trainer op je eigen school.

Schoolleidersregister

De opleiding is voor professionaliseringsthema’s geregistreerd in het Schoolleidersregister PO. Het gaat om de thema’s ‘Omgaan met verschillen’ en ‘Wildcard’. Op die manier werk je als schoolleider dus tegelijk aan je herregistratie én aan IPC. Bij de School leader for learning-opleiding registreer je overigens voor de thema’s ‘Leiding geven aan verandering’ en ‘Toekomstgericht onderwijs’

 

Wat is het doel van de opleiding?

Na afronding van de opleiding:

 

… heeft de directeur kennis van:

  • de theorie van Assessment for Learning en Formatief Evalueren;
  • de theorie van situationeel leiderschap.

… is de directeur in staat:

  • om leerkrachtvaardigheden over het omgaan met verschillen in het eigen team te verbeteren;
  • om succesvol om te gaan met verschillen binnen het eigen team en deze verschillen in te zetten als mogelijkheid om te leren van en met elkaar;
  • te reflecteren op de eigen vaardigheden met betrekking op het omgaan met verschillen tussen leerkrachten en hun aanwezige kennis, vaardigheden in inzicht.

… begrijpt de directeur:

  • hoe het leren voor alle kinderen op maat kan worden aangeboden;
  • dat het succesvol omgaan met verschillen binnen het team en het aanpassen van het eigen gedrag hierop, leidt tot een cultuur van leren en helpt bij het ontwikkelen van een Learning Focused School.

 

Voor wie?
Schoolleiders en/of -directeuren die op hun school met IPC werken.

 

Tijdsinvestering
In totaal 140 uur, met o.a. 4 trainingsdagen, praktijkopdrachten en individuele begeleiding. De trainingen vinden plaats op vrijdagen van 10.00 tot 15.30 uur. Voor eten en drinken wordt gezorgd.

 

Kosten
€1.995,- per deelnemer (exclusief kosten registratie Schoolleidersregister à € 55,-)

Betaling: 50 procent bij inschrijving en 50 procent 4 weken voor aanvang van de opleiding.

 

Annuleringsvoorwaarden
Bij annulering worden € 100,- administratiekosten in rekening gebracht. Korter dan vier weken voor aanvang van de eerste bijeenkomst annuleren betekent dat de volledige opleidingskosten in rekening gebracht worden. Eenmaal van start kan deelname niet aan een collega overgedragen worden. De opleiding stopzetten en in een ander jaar verdergaan, gaat helaas niet.

 

Locatie
Opleidingscentrum Novilo
Europalaan 400
3526 KS Utrecht

 

Deelnemersminimum
De opleiding gaat van start bij een minimum van 15 deelnemers.

 

Data bijeenkomsten

  • 22 januari 2021
  • 19 maart 2021
  • 16 april 2021
  • 4 juni 2021

 

jelle test
 jelle test