Brainstormen grote personele puzzel 

We staan als zorg voor een enorme uitdaging. We merken dat de druk op de roosters enorm toeneemt. Het wordt steeds lastiger de kwaliteit die we zo graag willen leveren ook daadwerkelijk te leveren. De zomer staat voor de deur, er zitten nog veel gaten in verschillende roosters.  

Maar ook als we wat verder naar de toekomst kijken zien we door vergrijzing de komende jaren de zorgvraag verder toenemen. Ook zal de zorgvraag steeds complexer worden. Tegelijkertijd zijn er steeds minder mantelzorgers en professionals die de zorg kunnen verlenen. Professionals zijn schaars en lastig te werven in de ouderenzorg. Kortom, we moeten meer doen met minder mensen. We voelen nu al met elkaar dat de druk toeneemt. Hoe zorgen we ervoor dat we op de langere termijn in dit spanningsveld kunnen blijven instaan voor de allerbeste kwaliteit van zorg voor onze cliënt?  

Het is daarom tijd om gezamenlijk in actie te komen. Managers, planners, p&O en werving en selectie draaien op volle toeren om voor de komende zomer de roosters rond te krijgen.  Maar zien zij wel alles? Hebben jullie andere ideeën? Voor de toekomst of misschien wel quick wins die ons ook komende zomer al gaan helpen? Graag willen we samen nadenken hoe we deze uitdaging met elkaar het hoofd kunnen bieden. Denk mee! Wat zou jij doen als je de baas was? Welke goede ideeën heb jij? Hoe kan het anders of beter? We nodigen je uit om mee te praten.  

 

Deze bijeenkomsten zijn open voor iedereen! Voor collega’s werkzaam in de zorg, de behandeling, in de ondersteunende diensten, in het management. Voel jij je betrokken, wil je meepraten? Je bent van harte welkom. 

 

Meld je aan via aanmelder.nl de instructie hiervoor staat in de daarover verstuurde mail en op intranet. Per locatie kunnen ongeveer 20 collega’s deelnemen. Na je aanmelding ontvang je een uitnodiging en meer informatie.  

 

We ontmoeten je graag binnenkort op een van de brainstorm-bijeenkomsten. 

 

Namens de RVE Zorg, hartelijke groet, 

Harmke en Hester 

 

eenvoudig evenementen organiseren
 eenvoudig evenementen organiseren