Van online publiek naar fans, met contentmarketing

 

Contentmarketing vs reclame

Ben jij ook banner-moe? Scroll je ook snel door als je de zoveelste advertentie in je feed voorbij ziet komen? Klik je pop-ups razendsnel weg?

 

3x JA?

Dan ben je niet de enige. Jouw doelgroep is ook blind geworden voor reclame. In de huidige online wereld strijden duizenden merken om de aandacht van een websitebezoeker of social media-gebruiker. Dat maakt het steeds lastiger om op te vallen. Het is daarom niet vreemd dat traditionele marketingcommunicatie (advertenties) het steeds vaker aflegt tegen ijzersterke contentmarketing.

Contentmarketing is als het ware het tegenovergestelde van traditionele marketingcommunicatie.

Als je content creëert waar jouw doelgroep naar zoekt, waar zij wat van leren, of wat emotioneert, dan komen zij terug. Je biedt waarde.  Eindresultaat? Loyale fans die jouw onderneming zullen onthouden en aanbevelen. Uit de duizenden ondernemingen, waar ze dagelijks online mee geconfronteerd worden, kiezen ze jou.

 

Contentstrategie

Bij contentmarketing draait het om, hoe kan het ook anders, pakkende content. Maar wacht! Ga niet lukraak aan de slag met het maken en posten van content op de socials. Het is effectiever om een strategie te creëren, op basis waarvan je vervolgens content bedenkt. Zo past het altijd binnen de kaders van jouw organisatie en doelgroep. We gaan aan de slag met het bedenken van jouw contentdomein en contentthema’s. Dit baseren we op de behoeften van jouw online publiek. In de workshop proberen we achter hun problemen, uitdagingen, dromen en zoekgedrag te komen. Hoe kan jij hen helpen met jouw content? Hoe beter dit aansluit, hoe groter de kans dat zij fans worden.

 

Creatief aan de slag!

YES! In de vorige stap is het voorwerk gedaan en nu zijn we aanbeland bij het bedenken van jouw knallende content. En dat gaan we doen met een content mindmap. Zet je creatieve brein maar aan het werk en zoek interessante en leuke invalshoeken op basis van de gekozen thema’s. De uitkomsten van de brainstorm vertalen we naar unieke en onderscheidende contentformats. Zo zorg je ervoor dat je content herkenbaar is en terugkerende impact heeft.

 


Bonus: je eigen strakke contentplanning
 

Je hebt je onderwerpen bedacht, goed bezig! Maar wanneer plaats je dit? Hoe zorg je voor die stok achter de deur om steeds weer content te maken? Contentkunstenaar heeft hier een praktische en complete contentplanning voor ontwikkeld. Deze krijg je als deelnemer van de workshop als bonus! Vul hier gelijk je onderwerpen in.

 

Mogelijk gemaakt door
eenvoudig evenementen organiseren
 eenvoudig evenementen organiseren