Read time: 6 minutes

Binnenkort beschikbaar: test onze nieuwe Website Builder!

Wil jij een evenementen website die indruk maakt op je deelnemers? Goed nieuws! Op 14 november lanceren we onze vernieuwde ‘Event Website Builder’ en stellen we deze beschikbaar om te testen. Met deze intuïtieve website builder kun je straks moeiteloos professionele evenementen websites creëren. Maar dat is niet alles! In de komende maanden introduceren we ook verschillende evenement-specifieke functies die je helpen om je volgende evenementen naar een hoger niveau te tillen. In deze blog geven we je alvast een voorproefje van wat je kunt verwachten én beantwoorden we eventuele vragen, zodat jij straks goed voorbereid aan de slag kunt. 

Intuïtief, overzichtelijk, modern en professioneel – dat zijn enkele van de uitgangspunten voor het ontwerp van onze nieuwe builder. Geen technische kopzorgen of ingewikkelde codes dus. Je bent vrij om de website zo te ontwerpen als je zelf wilt en kunt deze volledig aanpassen aan je eigen huisstijl. De vernieuwde builder geeft je het gevoel van ‘What you see is what you get’ en dankzij de kracht van drag-en-drop sleep je moeiteloos de diverse elementen van je website heen en weer, precies waar je ze wilt hebben. Pagina’s, afbeeldingen, knoppen en meer – als een digitale puzzel schuif je de elementen van jouw website totdat je volledig tevreden bent.

Ontdek de programma-widget

We introduceren ook een vernieuwde programma-widget. Hiermee creëer je eenvoudig een strak evenementenprogramma en plaats je deze direct op je evenementen website. Het programma kan meerdere locaties, zalen en sessies bevatten. Je kunt erin filteren op basis van sessietype, tag en track en er komt een zoekveld.  In de toekomst wordt het mogelijk gemaakt om het programma te categoriseren op basis van kleur.   

Deel je feedback en help ons de builder verder vorm te geven

De nieuwe website builder wordt beschikbaar gesteld om te testen en kan, ondanks alle inspanningen van onze developers, toch nog bugs bevatten. Daarom willen we je vragen om deze te testen en ons van jouw feedback te voorzien. Zo kunnen we de feature samen doorontwikkelen en ervoor zorgen dat deze zo goed mogelijk aansluit op jouw wensen!

En verder?

Om je evenementen website dat echte ‘WAUW’-gevoel te geven, worden er de komende tijd steeds meer functies beschikbaar gemaakt. Denk aan video, carrousels met beelden en speciale widgets voor het toevoegen van sprekers of sponsors. Al deze functies worden over de komende maanden uitgerold.

Tip: Houd de nieuwsbrief, het LinkedIn-kanaal van aanmelder.nl en/of de ‘New features – Event Management’ blogcategorie in de gaten voor de laatste updates.

FAQ

Maar hoe zit het met jouw lopende evenementen en hoe kun je straks profiteren van deze spannende, nieuwe opties? Bijgaand een korte FAQ die we speciaal voor jou hebben samengesteld, zodat je goed voorbereid bent tijdens en na de lancering van onze nieuwe website builder.
 

Heeft de nieuwe website builder effect op mijn evenement website die al gemaakt is met de huidige website builder?

De lancering van de nieuwe website builder heeft geen invloed op de websites van de evenementen die je al gemaakt hebt. Deze websites blijven gewoon staan in de huidige vorm.
 

Kan ik kiezen tussen de huidige website builder en de nieuwe website builder wanneer ik een nieuw evenement aanmaak?

Ja, dit kan. Wanneer je een nieuw evenement aanmaakt, krijg je automatisch de nieuwe website builder. Je kunt via de instellingen van je evenement wisselen van website builder.
 

Wat is de toegevoegde waarde van de nieuwe website builder voor mij?

De nieuwe website builder biedt meer mogelijkheden voor het bouwen van een website, maar vooral het eindresultaat zal anders zijn: door het gebruik van nieuwe ontwerpen zorg jij ervoor dat jouw website een professionele uitstraling krijgt.
 

Ik heb mijn website al gemaakt en wil wisselen van website builder, kan dit?

Ja, dit kan, alleen als je evenement nog niet is gepubliceerd. Houd er rekening mee dat de inhoud van je website (dus de tekst en beelden) niet meegenomen wordt wanneer je van website builder verandert.

Stel, je hebt een evenement aangemaakt en je hebt de website middels de huidige website builder gemaakt. Dit evenement is nog niet gepubliceerd. 

Je wilt alsnog de nieuwe website builder gebruiken voor dit evenement. Je kunt via de instellingen van je evenement wisselen van website builder. Houd er rekening mee dat je wel de website opnieuw moet maken en dat je de nieuwe website moet vullen met de tekst en beelden.

Je kunt zelfs beide website builders gebruiken om je website te maken, zodat je het verschil kunt zien. Maar je kunt uiteindelijk natuurlijk maar 1 website publiceren/ live zetten.

Kan ik nog veranderen van website builder wanneer mijn evenement al is gepubliceerd?

Nee, dit kan helaas niet. Wanneer je evenement eenmaal is gepubliceerd en je website staat live kan de keuze van de website builder niet meer gewijzigd worden. Dit doen we om te voorkomen dat er content verloren gaat tijdens het veranderen van de website builder.
 

Wat gebeurt er wanneer ik een kopie maak van een evenement?

Wanneer je een kopie maakt van een evenement, wordt de keuze van de website builder ook meegenomen. Heb je een evenement aangemaakt en heb je de website gemaakt met de huidige builder, dan wordt dit ook mee gekopieerd. Hetzelfde geldt voor als je de website hebt gemaakt met de nieuwe website builder, dan wordt dit ook mee gekopieerd.
 

Ik gebruik de klassieke sjablonen voor mijn websites, kan ik dit blijven gebruiken?

Ja, dit kan. De klassieke sjablonen blijven onderdeel van de huidige website builder.
 

Hoe kan ik feedback geven?

Je kunt contact met ons opnemen per telefoon of e-mail. We ontvangen je feedback graag! Ongeveer 1 tot twee weken na de release, wordt er ook een pop-up beschikbaar gemaakt in je inlogomgeving die vraagt of je jouw feedback wil delen. Na het invullen van je e-mailadres, kun je direct een afspraak maken met onze UX researcher Lila. Zij gaat graag met je in gesprek over je ervaringen binnen onze builder! 

Heb je nu al vragen over de nieuwe website builder die we nog niet beantwoord hebben? Twijfel niet om contact op te nemen met onze support afdeling, zij helpen je graag. Stel je vraag via de chat, mail naar info@aanmelder.nl of bel +31 (0) 15 2400 119.
 

Hi drukke Event Manager… Heb je een momentje?

Organiseer je binnenkort een event? Met Event Management kun je diverse taken automatiseren en stroomlijnen, zodat jij je kan richten op het evenement zelf. Zo kun je mailings automatiseren, personaliseren en branden, een evenementenwebsite maken, deelnemers registreren, tickets verkopen, financiële administratie beheren en nog veel meer. Alles vanuit één overzichtelijk dashboard.

Test diverse features nu 14 dagen gratis!

Ontdek Event Management